    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew nakazowy - braki proceduralne - help!!!
    Date: Mon, 26 Nov 2007 23:01:14 +0100

    Użytkownik "Monika Kowalik" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:fifaer$q36$1@inews.gazeta.pl...

    > Może i jestem naiwna, aczkolwiek wydaje mi się, że większą naiwnością
    > jest
    > ufać "oszustowi" (tego niestety nie udało się udowodnić). Co do
    > spisywania
    > umów to już spisałam z nimi 2 umowy i żadna z nich nie została
    > dotrzymana. Nie
    > wydaje Ci się, że naiwnością jest ufać ludziom, którzy "oszukali" ok. 30
    > ludzi
    > (na kwoty ok. 3 tys. ja akurat miałam najmniej).

    Celem kolejnej umowy jest przerwanie biegu przedawnienia.

    > I jeszcze jedno pytanie uzupełniające:
    > czy muszę jakoś udowadniać tę legitymację bierną - bo niby jak mam
    > udowodnić,
    > że kobieta była pełnomocnikiem - może kopią pisama z prokuratury???

    Nie udowadniaj, ze kobieta była pełnomocnikiem, bo to nic do sprawy nie ma.
    Jak napisał celnie Johnson pełnomocnik nie odpowiada za długi mocodawcy.
    Natomiast kluczowym pozostaje jej oświadczenie, że przyjmuje długi syna. W
    tej sytuacji należy pozwać syna i matkę. Syna, bo był przedsiębiorcą, a
    matkę, bowiem przyjęła dobrowolnie na siebie spłatę jego długów.

    > a jednak jeszcze jedno pytanie:
    > czyli jak dobrze rozumiem komornik zaczyna ściągać z jednego pozwanego, a
    > jeśli się nie uda to z drugiego...?

    Komornik ściga z tego, którego mu wskażesz. Komornik sam z siebie nic nie
    zrobi.