  • Data: 2011-07-25 20:07:29
    Temat: Re: Powrót byłego męża do mieszkania komunalnego.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Jul 2011, zly wrote:

    > No właśnie. I co w sytuacji kiedy jedna osoba nie chce płacić. Lokator
    > który płaci składa pozew do sądu?

    Tak.

    > O co? O ustalenie kto ile ma płacić?

    Z żądaniem zapłacenia tego, co ten niepłacący zalega, bo to na pewno.

    Czy istnieje możliwość żądania "z góry" nie wiem, ale sądzę że średnio:
    przecież to taki sam układ, jak między właścicielem z najemcą który
    nie płaci.
    Przecież to że najemca ma płacić wynika z prawa, wyrok do tego nie jest
    potrzebny.
    Natomiast notoryczne niepłacenie IMVOO może być powodem żądania
    rozwiązania umowy najmu - w takim samym stopniu, jak w przypadku
    kiedy najemca nie płaci właścicielowi.
    Znaczy mocno utrudnionym przez przepisy pilnujące interesów najemcy
    (a w tym przypadku - niepłacącego współnajemcy).
    Nie mogę "z głowy" podać przepisu, ale tak na oko szukać trzeba
    czegoś w czym będzie formułka w rodzaju "wobec współnajemcy
    przepis stosuje się odpowiednio" (a jeśli to zasady ogólne
    to "wobec współdłużnika" czy jakiego tam akurat określenia
    użyto) albo coś w stylu "przysługują te same zarzuty które
    miał pierwotny wierzyciel".

    pzdr, Gotfryd