    From: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powództwo ekscydensyjne?
    Date: Wed, 18 Jan 2006 10:31:55 +0100

    Użytkownik "root" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dql0j2$tb$1@opal.futuro.pl...
    > Heh. Wstawienie zamków chyba by nie pomogło, bo komornik zjawił się w
    > asyscie
    > policji właśnie... I zaczęli dobierać się do zamka do drzwi wejściwych..
    > wiertarką,
    > więc brat nie miał wyjścia jak tylko ich wpuścić. A kwit z matką na razie
    > nie
    > przejdzie, bo zobaczę sie z nią pewnie dopiero w kwietniu, a ja chce
    > odzyskać
    > swoje rzeczy na dniach..

    A matka nie może Ci takiego kwitu przysłać w 2 kopiach? Podpiszesz się
    na obu, drugą oddasz matce przy okazji i już. A zamek jak najbardziej sobie
    do swojego pokoju wstaw, będzie to dodatkowa poszlaka, że prowadzicie
    odrębne gospodarstwa domowe i komornik bezprawnie zajął Twoje mienie.

    > Ale wtedy pisać od razu powództwo czy iść najpierw do komornika? I do kogo
    > piszę
    > się taką skargę? Do Sądy rejonowego, przy którym komornik działa?

    Dostałeś pouczenie (lub brat dostał), gdzie się odwołać na decyzję
    komornika, na pewno dostałeś, więc się do niej stosuj. Na temat skargi na
    czynności komornika też powinno pisać. Ja nie mam takich odwiedzin w domu,
    więc nie wiem.

    > BTW
    > Jeszcze jedna ciekawa sprawa. Sprzęt, który znajdował się u brata w pokoju
    > (wieża stereo i komputer) był juz kiedyś zajęty przez innego komornika i
    > wystawiony na licytację. Jako, że na tą nikt się nie zjawił, a ceny
    > wywoławcze
    > były śmiesznie niskie (450 zł za całość) to postanowiłem sam wygrać
    > licytacje i
    > kupić sprzęt. Mam pokwitowanie od komornika na wygranie licytacji, z tym
    > że nie
    > jest tam wskazane co kupiłem. Więc w sumie chyba komornik nie miał prawa
> [...]

    Jeśli kwit jest na Ciebie to sprzęt ten jest twoją własnością. Poza tym
    "gratuluję" braciszka.