    From: root<e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powództwo ekscydensyjne?
    Date: Wed, 18 Jan 2006 09:08:50 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > Jak mieszkanie jest na matkę to po jaką cholerę wpuszczała komornika do
    > mieszkania?
    > Jeśli tytuł jest na syna, to się komornika odprawia z tekstem, że ona ma
    > tytuł do zajmowania lokalu
    > i nie wyraża zgody, a syn nie ma tu żadnego majątku, gdyż mieszka gdzieś z
    > dziewczyną a tu jest tylko zameldowany.

    No niestety matka obecnie jest tylko najemcą mieszkania i nie przebywa na miejscu
    (wyjechała), więc to nie ona wpuściła komornika tylko brat.

    > Wstaw sobie zamek do drzwi od pokoju, z matką podpisz ze wsteczną datą
    > jakiś kwit, że w zamian za dokładanie się do opłat, daje Ci do wyłącznego
    > użytku pokój o metrażu takim i takim. A jak komornik bedzie chciał wleźć do
    > Twojego pokoju to wzywaj policję ze zgłoszeniem napaści.
    > To że kilka rodzin zamieszkuje w jednym lokalu nie znaczy jeszcze, że
    > odpowiadają one wzajemnie za własne długi. Wstawcie sobie zamki do pokoi,
    > wskażcie, który pokój należy do syna, którego ściga komornik i finał.
    > Najlepiej oczywiście, żeby za wiele w nim nie było.

    Heh. Wstawienie zamków chyba by nie pomogło, bo komornik zjawił się w asyscie
    policji właśnie... I zaczęli dobierać się do zamka do drzwi wejściwych.. wiertarką,
    więc brat nie miał wyjścia jak tylko ich wpuścić. A kwit z matką na razie nie
    przejdzie, bo zobaczę sie z nią pewnie dopiero w kwietniu, a ja chce odzyskać
    swoje rzeczy na dniach..

    > Natomiast na komornika należy napisać skargę, że wtargnął bezprawnie do
    > pomieszczeń zajmowanych przez matkę i przez Ciebie i zajął cudze mienie. Co
    > do komputera, to podrukuj jakąś korespondencje z allegro, która by
    > świadczyła o tym, że komputer był kupiony przez Ciebie. Natomiast co do
    > telewizora, to uważam, że twój podpis na gwarancji, jako posiadacza jest
    > wystarczającym dowodem, że TV jest twój.

    Ale wtedy pisać od razu powództwo czy iść najpierw do komornika? I do kogo piszę
    się taką skargę? Do Sądy rejonowego, przy którym komornik działa?

    BTW
    Jeszcze jedna ciekawa sprawa. Sprzęt, który znajdował się u brata w pokoju
    (wieża stereo i komputer) był juz kiedyś zajęty przez innego komornika i
    wystawiony na licytację. Jako, że na tą nikt się nie zjawił, a ceny wywoławcze
    były śmiesznie niskie (450 zł za całość) to postanowiłem sam wygrać licytacje i
    kupić sprzęt. Mam pokwitowanie od komornika na wygranie licytacji, z tym że nie
    jest tam wskazane co kupiłem. Więc w sumie chyba komornik nie miał prawa zająć
    także tych rzeczy?

    -> http://usenet.pomocprawna.info