  • Data: 2006-01-17 23:57:55
    Temat: Re: Powództwo ekscydensyjne?
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "root" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dqjnfo$dlv$1@opal.futuro.pl...
    > Witam.
    > Sprawa wygląda tak:
    > Mój brat ma jakieś długi, na które siadł komornik. Przychodzę dzisiaj z
    > pracy,
    > wchodzę do swojego pokoju i widzę naklejki komornicze na komuterze i TV.
    > Podobno
    > nie pomogło tłumaczenie brata, że sprzęt jest mój (ani nawet że to mój
    > pokój).
    > Dodam, że mieszkamy w najmowanym (spółdzielczym) lokalu przez matkę.

    Jak mieszkanie jest na matkę to po jaką cholerę wpuszczała komornika do
    mieszkania?
    Jeśli tytuł jest na syna, to się komornika odprawia z tekstem, że ona ma
    tytuł do zajmowania lokalu
    i nie wyraża zgody, a syn nie ma tu żadnego majątku, gdyż mieszka gdzieś z
    dziewczyną a tu jest tylko zameldowany.

> [...]
    > powództwo ekscydnesyjne. Ale chyba musiałbym mieć jakieś faktury, a o
    > takie
    > ciężko - jedynie paragon z kartą gwarancyjną na TV podpisaną kiedyś przeze
    > mnie.
    > Bo jeśli chodzi o komputer to żadnych rachunków - większość podzespołów
    > kupionych na allegro, często używanych. A więc czy jest sens wykorzystywać
    > takie
    > powództwo i dochodzić swoich praw do w/w rzeczy? No i jeśli ktoś się
    > orientuje to
    > jak wygląda procedura takiej sprawy? Normalne przesłuchania w sądzie itp?

    Wstaw sobie zamek do drzwi od pokoju, z matką podpisz ze wsteczną datą
    jakiś kwit, że w zamian za dokładanie się do opłat, daje Ci do wyłącznego
    użytku pokój o metrażu takim i takim. A jak komornik bedzie chciał wleźć do
    Twojego pokoju to wzywaj policję ze zgłoszeniem napaści.
    To że kilka rodzin zamieszkuje w jednym lokalu nie znaczy jeszcze, że
    odpowiadają one wzajemnie za własne długi. Wstawcie sobie zamki do pokoi,
    wskażcie, który pokój należy do syna, którego ściga komornik i finał.
    Najlepiej oczywiście, żeby za wiele w nim nie było.

    Natomiast na komornika należy napisać skargę, że wtargnął bezprawnie do
    pomieszczeń zajmowanych przez matkę i przez Ciebie i zajął cudze mienie. Co
    do komputera, to podrukuj jakąś korespondencje z allegro, która by
    świadczyła o tym, że komputer był kupiony przez Ciebie. Natomiast co do
    telewizora, to uważam, że twój podpis na gwarancji, jako posiadacza jest
    wystarczającym dowodem, że TV jest twój.