  • Data: 2023-12-04 15:49:50
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.12.2023 o 14:27, J.F pisze:
    > Jak to działa? Bo o ile GPS w smartfonie jest, i pozycję może
    > określic, to dawniej nie przekazywał jej do centrali. Protokół
    > zmieniono? Może w LTE?

    No właśni nie wiem i pytam, bo może ktoś wie. W wypadku samochodu
    przychodzi taki specjalny SMS i tam są współrzędne GPS a nawet widziałem
    już z linkiem do GoogleMaps. Wydaje mi się, że zrobienie takiego czegoś
    do komórki nie jest problemem. Z opisu wnosząc ta aplikacja 112 ma to
    robić, ale ta wersja którą ja mam chyba nie robi.

    > Ale przy telefonie na 112 operator miał namierzac dokładniej, i to
    > bez pomocy GPS. Byc moze w niesprzyjących warunkach dokładnie sie
    > nie da, ale w miescie często powinno się dać.

    Piszę Ci, co przychodzi, a Ty nadal swoje. Masz w rozporządzeniu. Masz w
    WiKi. Mnie możesz nei wierzyć, skoro wiesz lepiej. Co jam mogę? Tylko
    mnie nie przekonuj, że jest inaczej, bo nie jest.

    > Jak sam wiesz, dawniej siec potrafiła (w dobrych warunkach) ustalić
    > pozycję z dokładnością do ~500m.

    Nie wiem i nie wiem skąd Ty masz takie informacje. Dostrzegam poprawę,
    bo chwilę temu było 300 metrów.

    > I chyba przy telefonie na 112 powinno być to wykorzystane.

    Powinno.

    > Ale dziewczyna nie dzwoniła na 112 ...

    Nie dzwoniła.

    > I nie ma możliwości dokładniejszego namierzenia? Wydaje mi się, że
    > jest ..

    Robi się to już z lekka upiertdliwe. Już i tak za dużo napisałem. To
    naprawdę nie są jakieś tajne informacje. Technicznie zapewne da się to
    niedokładniej zrobić. Mam kilku kolegów na AGH i my różne dziwne rzeczy
    prywatnie robimy. Ale tu nie chodzi o to, co kilku zapaleńców może
    zrobić, tylko to, co służbowo działa.

    Jak szukasz nielegalnego nadajnika, to możesz sobie z kumplami pobawić
    się w partyzantkę. Uda się, to się uda. A nie, to nie. Jak Ci dziecko
    umiera, to nie jest to dobry moment, by się popisywać wiedzą
    matematyczną u układać równania różniczkowe. System takich danych nie
    przekazuje.

    > I jest aplikacja "na ratunek" GOPR i WOPR ...
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pa
    gasolutions.emergencycall_pl

    Tak, ale ona wysyła dane z GPS. No właśnie ta 112 chyba ne, choć jest w
    opisie. Mam ją, ale ona otwiera o prostu książkę telefoniczną i jak
    stukam 112, to robi połączenie. Jeszcze teraz jak ten poprzedni post
    pisałem, to sprawdziłem. Niem widzę żadnych ustawień czy możliwości
    wysłania SMS: "POMOCY!". Aplikacja nie ma w dopuszczeniu uprawnień do
    GPS telefonu.>

    lp.deafhelp&hl=pl&gl=US&pli=1

    Ale ja mam ją zainstalowaną i ona działa u mnie jak książka
    > Opis jest jakby in ny. Ale jak mawiają Rosjasnie "praktika ..."

    Dlatego pytam. Bo może mam niewłaściwą wersję. Może da się to inaczej
    ustawić. Może ktoś wie.

    > Musisz zezwolić?

    Nawet o to nie prosi. Tak, w ANDROID są takie możliwości i czasem z tego
    korzystam, a co jakiś czas sprawdzam, czy się coś samo nie doinstalowało.

    > Policji spytaj, na pewno wiedzą ?

    Chyba będę musiał. Ale Shrek i kilku innych twierdzą, ze oni nie wiedzą,
    a jak wiedzą, to nie powiedzą. Może Shrek mi wyjaśni.

    --
    (~) Robert Tomasik