eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPoseł PiS ma donieść prokuraturze na przedskoczka Jażdżewskiego z KK257 › Re: Poseł PiS ma donieść prokuraturze na przedskoczka Jażdżewskiego z KK257
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poseł PiS ma donieść prokuraturze na przedskoczka Jażdżewskiego z
    KK257
    Date: Wed, 8 May 2019 15:36:49 +0200
    <qau7d2$bq2$1@news.icm.edu.pl>
    <1rmwzepbxsyg$.2eqwr0w0txix.dlg@40tude.net>
    <qau9if$60t$1@news.icm.edu.pl>
    <1etle43dlo6d0$.107l0kajba2vr$.dlg@40tude.net>
    <qauet8$2d4$1@news.icm.edu.pl>
    <fbkbhhmytwjs$.6gacyxya1wng$.dlg@40tude.net>
    <qauh5g$tdl$1@news.icm.edu.pl>

    Dnia Wed, 8 May 2019 14:13:33 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Skoro swoją rodzinę stawiasz niżej niż losową parę gejów - to tak, coś
    > musiało pójść nie tak. W końcu o tym, że wolałbyś wychowywać swoje
    > dzieci u gejów niż w rodzinie katolickiej, zdecydowałeś na podstawie
    > własnych przeżyć.
    Liwiusz, nie osłabiaj mnie... Ja swoją rodzinę stawiam niżej? Przecież
    powiedziałem że jakbym miał umrzeć. W domyśle jest że nie ma innej mojej
    rodziny która mogłaby się zająć wychowaniem. Muszę ci wykładać
    szczegóły?

    > Załóżmy, że tak, co wówczas?
    Sprowadzasz sprawę do absurdu. Wię odpowiem ci w tym samym stylu. Jak
    filateliści zgłoszą taki wniosek, wówczas wyrobię sobie zdanie.

    > Ale dlaczego tylko małżeństwom i gemarowcom? Z twojej filozofii wynika,
    > że dzieci można dawać wszystkim. Można się z tym zgodzić, choć otwartym
    > pozostaje pytanie, kto ma tego dokonywać i o tym decydować. Ale ty,
    > chcąc dawać dzieci tylko gejom (a nie na przykład parom anonimowych
    > alkoholików) sam dyskryminujesz inne grupy.
    Uchylasz się od odpowiedzi. Przypominam, czemu nie gejom? Imputujesz mi
    czego nie powiedziałem - twierdzisz że chcę dawać dzieci *tylko* gejom
    wbrew temu co powiedziałem wcześniej. Nie odróżniasz interesu grupowego
    od indywidualnego. Gejom jako grupie prawo się należy, tak samo A.A jak
    i katolikom oraz filatelistom. Rzeczą po pierwsze rodziców dziecka, po
    drugie organu uprawnionego, po trzecie opinii publicznej (np. w lokalnej
    społeczności w trybie aklamacji) jest rozpatrzyć *indywidualnie* każdy
    wniosek o adopcję czy podobną formę i udzielić lub nie, zgody.

    > To prawda.

    > Z pamięci? Nie znam, bo się tego nie uczę na pamięć. Ale są. Nawet tak
    > zwany chłopski rozum, względnie "fakt notoryjny", co raczej zwalnia mnie
    > z obowiązku edukacji w zakresie spraw podstawowych.
    A powinieneś skoro się powołujesz. Ja takich badań nie znam i chętnie
    bym o nich się dowiedział. Przytoczyłem ci poważną przesłankę
    przemawiająca za trwałością związków gejowskich. Raczyłeś jej nie
    dostrzec. Poza tym, trwałość związku nie jest jedynym ani nawet
    najważniejszym kryterium wyboru tych którzy adoptują. A chłopski rozum
    to se wsadź w d... :)

    > Więc nie potępiałbym kościoła jako instytucji
    > wychowawczej, nawet jako ateista, bo jest to organizacja, wyłącznie
    > dzięki której mamy teraz polskie państwo, które po 123 latach zaborów,
    > wykorzystując historyczną chwilę, mogło dosłownie "z marszu" się
    > zorganizować narodowo tak jakby nigdy nic. To dzięki kulturze polskiej,
    > pielęgnowanej w rodzinach i kościele.
    Były i inne mechanizmy. Nie doceniasz roli wspólnoty językowej i
    gospodarczej. Kultura to daleko więcej niż wspólnota religijna. A w owym
    czasie kościoły zajmowały się głównie wzajemnym wyrzynaniem. Gdybyśmy
    trwali przy religii przodków to i ona by była spoiwem. Kościół po prostu
    był pod ręką, więc się go wykorzystało. Żadna w tym zasługa Kościoła
    który zawsze dbał raczej o własne interesy aniżeli o państwo.

    > Natomiast jeśli chodzi o wychowywanie twoich dzieci, to oczywiście ty
    > powinieneś mieć prawo do decydowania o tym, przy czym w przypadku
    > adopcji mamy do czynienia z dziećmi bez rodziców, albo z rodzicami bez
    > praw do decydowania, więc siłą rzeczy twój argument "niech zdecydują
    > rodzice" jest wadliwy formalnie.
    Bzdura. A co z adopcją dzieci np. porzuconych w "oknie" czy gdzie
    indziej? A co z rodzicami z wyrokiem od lekarza, którzy wiedzą że umrą
    wkrótce?

    W sumie, Liwiusz, jak chcesz ze mną rozmawiać to bardziej się staraj.

    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.