  • Data: 2006-07-01 16:35:24
    Temat: Re: Pornografia
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    rezist.com napisał(a):

    > w kosciolach pelno jest rzezb z meskimi genitaliami na wierzchu,
    > takiej rzezby z damskimi sobie nie przypominam.
    >
    > daje do myslenia :P

    Podobnie jak fakt gloryfikowania żeńskiej "czystości" przy niemal
    całkowitym pominięciu tego faktu w przypadku mężczyzn - tzn. w przypadku
    świętych kobiet bardzo chętnie dodaje się słowo "dziewica", ale jakoś
    nie spotkałem się z taką praktyką u męskich świętych. :) Zresztą...
    Kościół Katolicki jest instytucją wybitnie patriarchalną - nie mówię tu
    tylko o tak ewidentnych przykładach jak sprawowanie funkcji kapłańskich
    czy urzędów, ale wystarczy sobie poczytać co o roli kobiety sądzili
    wielcy ojcowie Kościoła i myśliciele katoliccy - ostrzegam, że miejscami
    ta lektura może być naprawdę ekstremalnym przeżyciem. :P

    Zwróć uwagę na to jakiego typu kult kobiety jest promowany od samego
    początku przez Kościół Katolicki i chrześcijaństwo ogólnie. W
    starożytnych kultach politeistycznych mieliśmy zarówno żeńskie bóstwa
    dziewicze, jak i związane z kultem płodności i macierzyństwa.
    Chrześcijaństwo połączyło obydwa kulty w jeden - kult Matki Boskiej,
    matki i dziewicy zarazem. Postawiono taki wizerunek jako ideał,
    niemożliwy przecież do spełnienia no i przez to *żeńska* płciowość
    została zdemonizowana (tutaj jeszcze raz odsyłam do ojców Kościoła :P).
    Co by nie mówić o "Kodzie Leonarda" jedno się chwali Brownowi - zwrócił
    oczy ogółu na ten jeden drobiazg, przez co łatwiej zrozumieć pewne
    postawy i poglądy obecne w naszym społeczeństwie, zwłaszcza jeśli chodzi
    o rolę kobiety. :)

    A co do rzeźb, to może w kościołach w większym stopniu aż takich nie
    uświadczysz, ale np. w takich muzeach watykańskich... :P Tyle tylko, że
    tam swego czasu władze kościoła też zarządziły akcję wielkiego
    "kastrowania". :)