    From: "IPM" <U...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomoc przez internet a prawo
    Date: Sat, 24 Jan 2004 15:12:00 +0100

    > >>dlaczego bezprawne?
    > >Na to odpowiedzial juz aganser
    > gdzie, w ktorym poscie?

    nie doslownie, ale chodzi o nieplacenie podatkow z takiej dzialalnosci przez
    wiele osob, dlatego bezprawne.
    (pisalem np. o korepetycjach udzielanych przez studentow) - myslisz ze
    ktorys z nich odprowadza cos ? :-) Ktorys z nich bawi sie w umowy ?

    > a w czym umowa ustna jest gorsza od pisemnej?

    Napisales :

    "autor takiej pracy nie popelnia przestepstwa.
    przestepstwo popelni ten, kto podpisze sie pod taka praca wlasnym nazwiskiem
    w celu wyludzenia zaliczenia"

    ==> Skoro popelnia przestepstwo ten, kto korzysta z tej pracy to praca,
    ktora wykorzystuje musi miec swoje prawa autorskie tak ? Dobrze mysle ?
    A czy ustawy o prawach autorskich nie wymagaja umow pisemnych ? Gdy wymagaja
    ... byloby to zlamianie prawa.
    Drugi aspekt to czy urzad skarbowy wie co to umowa ustna ? Oczywiscie moge
    sie mylic, to mnie popraw,

    > wkoncu o co Ci chodzi? o nieplacenie podatkow czy pisanie prac na
    zlecenie?
    > cos mi sie wydaje, ze szukasz na kogos paragrafu

    Myslalem ze jedno z drugim mozna powiazac,

    Niektorzy pisza prace na zlecenie i jak domniemam podatkow nie placa;
    Niektorzy daja korepetycje i tez podatkow nie placa, przykladowo ja w
    poprzednim roku wyplacilem sie na jakies ~300 ZL na korki z angielskiego, a
    odbilem sobie to dajac lecje z niemieckiego na podobna kwote - popelnilem
    przestepstwo ? U zadnych umowach nie slyszalem - mysle ze setki takich osob
    jest, nastepuje wymiana gotowki z reki to reki ... generalnie powinnismy to
    zglaszac, a jest inaczej ...

    A paragrafu nie szukam - w pewnej chwili ta sytuacja mnie zainteresowala, co
    bybylo gdyby wyciagac z tego konsekwencje ... ot ciekawosc :-)

    --
    Pozdrowienia
    Irek