  • Data: 2002-11-28 10:26:48
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawdź!!!!!
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Krzemieniecki <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Napewno zapłacę jeśli będę musiał.

    A ja jestem pewien, że starasz się uniknąć kosztów reklamy, jak tylko
    możesz. Gdyby tak nie było, wybrałbyś inne medium, w który adresat *nie
    ponosi* kosztów odbioru reklamy - gazety, billboardy, telewizja, radio
    (bardzo chętnie słucham RMFM, i nie wyłączam go na czas reklam). W
    przypadku poczty elektronicznej jest niestety tak, że za odbiór płaci
    jej *adresat* - za czas na przebranie poczty, obsługę skrzynki i koszty
    ISP, którego łącze do Internetu i dyski są zapychane reklamami. Nie dziw
    się więc, że adresaci *nie chcą* przyjmować przesyłek, których nie
    zamawiali. To ich święte prawo, a Ty możesz się za przeproszeniem
    wypchać ze swoim "oburzeniem", że ktoś pomaga im odsiać niezamawianą
    korespondencję. Ja chciałbym takiej pomocy jak najwięcej, i w związku z
    tym gorąco popieram wszystkich, którzy chcą mi jej udzielić - w tym
    oczywiście Polspam!
    Powiem Ci więcej - procent ruchu (czyli obciążenie łączy i serwerów oraz
    związane z tym koszty) generowany przez niezamawiane reklamy u każdego
    większego ISP jest tak duży, że w interesie jego klientów jest jak
    najskuteczniejsze blokowanie spamu! Alternatywą jest podniesienie opłat,
    czyli obciążenie klientów kosztami obsługi przyjmowanego spamu.

    B.