  • Data: 2002-11-28 12:25:22
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawdź!!!!!
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@s...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    In pl.news.mordplik GL <p...@o...pl> wrote:
    > Spam jest reklamą (najczęściej), a więc nie podlega pod korespondecję
    > prywatną, a więc nie jest objęty tajemnicą.
    Niezupełnie tak. Dysponentem listu jest zarówno nadawca jak i odbiorca
    listu. Jeżeli przykładowo wyślesz do mnie prywatny list (czy to email,
    czy papierowy) a ja zdecyduję się go opublikować nie będzie to naruszeniem
    litery prawa. Oczywiście istnieją tutaj pewne niuanse. Jeżeli treść
    listu przedstawia Cię w złym świetle możesz domagać się odszkodowania
    za straty moralne.
    Jeżeli publikując ten list czerpię z tego korzyści majątkowe, to popadam
    wtedy pod prawo autorskie.
    Pewnie jeszcze kilka innych przypadków by się znalazło.
    Natomiast _nie_ jest to naruszenie ustawy o ochronie tajemnicy korespondencji.

    Pozdrawiam
    Czesiu