    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policjant i zameldowanie - noz sie otwiera w kieszeni
    Date: Thu, 12 Jan 2006 21:37:17 +0100

    Akulka wrote:
    > Nie moja wina, że widocznie prawo się w Polsce nagina lub
    > łamie przez Policję.

    Zdarza się. Pisz skargi, to będzie się zdarzać nieco rzadziej.

    > Hm, czy aby na pewno 3 doby?

    Tak, upewniłem się zanim złośliwie odpowiedziałem.

    > A jak
    > jest więc np. w hotelu? Meldują wszystkich gości co powyżej 3 dób nocują,
    > czy na 1 dzień - pardon- dobę też?

    W hotelach działają przepisy szczególne (art. 18 i nast.). Zresztą sama
    sprawdź -- http://isip.sejm.gov.pl/ , ustawa o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych.

    > No i to mnie dziwi. Wiem, że książka meldunkowa poszła do lamusa, ale
    > chcesz powiedzieć, że może się u mnie zameldować w domu cała drużyna
    > piłkarska (no może za dużo ludzi na dany metraż), a ja mam g... do
    > gadania?

    Nie może, musi mieć tytuł prawny do lokalu. Co prawda jeśli przyjdą do
    urzędu ze sfałszowanymi dokumentami, to prawdopodobnie im się uda. Ale z
    tego robi się sprawa karna; raczej nie warto dla meldunku który nie daje
    żadnych praw.

    > Potem mogą przedstawić fałszywe zeznania świadków, że u mnie
    > mieszkali i wejść z wyrokiem sądu do domu i zająć mi pokoje?

    To mogą i bez meldunku. A czy sąd przyzna im rację to zależy m.in. od tego,
    czy ty powołasz sąsiadów na świadków, że jednak nie mieszkają. A im za
    składanie fałszywych zeznań znowu grozi odpowiedzialność karna.

    > Toż to
    > paradoks jakiś, a nawet powiem luka prawna, która daje możliwość gnębienia
    > ludzi.

    To lepiej nie czytaj kodeksu postępowania cywilnego. Toż to każdy może
    pozwać <tu wstawić nazwisko dowolnej osoby publicznej> o zapłatę 10000zł i
    w ten sposób go/ją gnębić.

    > Co wcale nie oznacza, że nadal nie będą przychodziły, nie będzie odbierać
    > telefonów od niecierpliwych i natarczywych windykatorów,

    C'est la vie. Można zmienić nr telefonu. A wezwaniami rozpalać grilla.

    > A ile nie mieszka, dotąd 2 tygodnie tylko. Wystarczy, że pojawi się od
    > czasu do czasu i już mieszka.

    Nie jeśli się go nie wpuszcza (domyślam się, że nie tylko nie mieszka, ale i
    nie jest mile widziany).

    > Może ktoś z was będzie na tyle mądry, ze przedstawi normalną
    > procedurę wymeldowania osobnika który się na to nie zgadza z mieszkania -

    http://www.bip.zlocieniec.pl/index.php?id_artykulu=6
    56

    I taki osobnik nie ma co się zgadzać. Jedyną przesłanką jest to, że opuścił
    miejsce pobytu nie wymeldowując się (nawiasem mówiąc popełniając tym samym
    wykroczenie).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>