    From: Klasyk <k...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policjant i jego uprawnienia
    Date: Fri, 21 Feb 2003 18:28:07 +0100

    On Fri, 21 Feb 2003 14:49:13 +0100, "sall" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >A na jakiej podstawie policjant stwierdził że przekroczyłem prędkość jeśli
    >nie miał homologacji która obowiązuje tak samo jak mnie dowód rejestracyjny,
    >czy też badanie techniczne.

    Mylisz sie.
    To, ze musisz miec dowod czy badanie techniczne wynika z ustawy!

    To, ze policjant musi okazac swiadectwo homologacji wynika z
    zarzadzenia komendanta glownego policji.

    Jesli sie nie myle, to przed zmiana konstytucji w 1997 zarzadzenia
    szefow urzedow centralnych mogly byc podstawa prawna, dzis
    z racji zapisow konstytucji obowiazuja tylko ustawy, rozporzadzenia
    i umowy miedzynarodowe, zarzadzenia obowiazuja wylacznie osoby,
    ktore sa podlegle z racji swojej funcji osobie, ktora zarzadzenie
    wydala.

    "Twoj" policjant powinien miec postepowanie dyscyplinarne wylacznie
    przed przelozonym. nie ma to znaczenia przed sadem.