    From: n...@h...pl (Nina Liedtke)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja zabrala mi komputer.
    Date: Sat, 24 Sep 2005 00:05:18 +0200

    On Thu, 22 Sep 2005 23:32:45 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote in article
    <dgv7u3$26a$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Działa w odniesieniu do prostych dokumentów.
    [...]
    Nawet to nie. Najprostszy plik rtf, jaki można sobie wyobrazić: tekst
    książki (beletrystyka), w którym jedyne ,,udziwnienie'' to gdzieniegdzie
    kursywa. Otwarty w OO, aby nanieść poprawki. Zapisany (ze standardowym
    ostrzeżeniem OO, że przy zapisie jako rtf mogą wystąpić błędy) - ale po
    zapisie na ekranie jeszcze wszystko OK. Zamknięty. Otwarty ponownie, czy
    to w Wordzie, czy w OO - okazuje się, że poznikały niektóre spacje i
    wyrazy się pozlepiały.

    Efekt powtarzalny, tzn. po otwarciu oryginalnego rtf-a w OO, zapisaniu
    go, zamknięciu i ponownym otwarciu spacje znikają w tych samych
    miejscach. Oczywiście podejrzenie padło na spacje, że one jakieś
    ,,lewe'', inne kody czy co. No ale po włączeniu szukania spacji te
    ,,felerne'' znajdują się tak samo jak sąsiednie, ,,dobre'' spacje.
    Konwertowanie orginalnego rtf-a na różne formaty (poczynając od
    konwertera rtf2tex, bo po naniesieniu korekty książka była składana w
    LaTeX-u) nie wykazuje żadnych różnic. Zwykłe spacje. Konsultacja z
    autorem, czy nie używał przypadkiem innych metod wstawiania spacji w
    tekst niż naciskanie klawisza spacji :) pozwoliło ustalić jedną rzecz:
    do pisania był używany zamiennie Word i OO. No i wielkie zdziwienie, bo
    autorowi OO nie sprawiał dotychczas żadnych problemów.

    Wniosek: OO do zastosowań profesjonalnych nie nadaje się.

    Pozdrawiam
    Nina
    --