  • Data: 2005-01-02 23:41:10
    Temat: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bert" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cr9vuo$h3q$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Sasiad popelni przestepstwo internetowe (oszustwo na allegro), a ze mamy w
    > bloku siec to sprawdzili wszystkich.

    To jak się ma sieć to mogą sobie wszystkich sprawdzać? Jaki to ma związek.
    Coś bajkopisarstwo jakieś pan szanowny uprawia.

    > Bez nakazu, pojawili sie ze slowami: "Chcielismy zadac kilka pytan."
    > Wpuscilem ich do domu, pogadalismy ok godz. i powiedzieli ze sprawdza
    > teraz
    > czy mam legalna kopie oprogramowania.

    A pan na to:
    "oczywiście proszę sprawdzić"
    ?
    czy użyli przemocy fizycznej u pana w domu przytrzymując pana i poszli
    sprawdzać?

    Tak z ciekawości pytam. Mam legalne oprogramowanie, ponieważ pracuję w
    uczelni, która ma podpisaną umowę z Microsoft i pracownicy oraz studenci
    otrzymują licencje na różne programy m.in. Windows :) Microsoftowi to się
    opłaci a i my mamy spokojne sny. Powinno to być wzorem dla innych szkół i
    uczelni, aby tego typu historie nie miały miejsca.

    Gdyby mnie tak nielegalnie bez nakazu prokuratury zabrali dysk na podstawie
    podejrzeń, lub donosu uczynnej sąsiadki, to ja wszedłbym do ich domów i też
    sobie coś zabrał, albo np. radiowóz gdybym akurat miał ochotę na ognisko w
    lesie. Przypomniał bym sobie jak to było w wojsku. Trzeba być nieraz w życiu
    twardym. Tego mnie tam uczyli :)

    W końcu zapłacił pan chyba za ten dysk, a oni nie mieli oficjalnego nakazu z
    prokuratury i przesłuchiwali pana jako świadka dzięki pańskiej uprzejmości,
    ponieważ zechciał pan ich wpuścić do domu.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.