eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
  • Data: 2007-05-14 12:30:22
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: Sebcio Łastowski <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Arek pisze:

    > Jakiekolwiek by one nie miały statusu co do ich legalności to odbiorca w
    > żaden sposób NIE OKRADA twórcy.

    Tak ? W takim razie jak prawo określa sytuację, w której ktoś bez
    wiedzy i zgody właściciela korzysta z jego własności ? No i czy to jest
    legalne ?

    Na przykład ulepiłem sobie garnek z motywami kaszubskimi, ktoś mi go
    podpieprzył i dał Tobie. Wiesz że jest z kradzieży (bo trudno zakładać
    że jesteś oszołomem nie wiedzącym że masa ściąganych z P2P danych
    znajduje się w niej w wyniku naruszenia praw autorskich). Mimo to stoi w
    Twoim salonie a w nim piękne róże. Uważasz że jesteś "czysty", że
    policja nie ma podstaw do tego by wejść do Ciebie i odzyskać moją własność ?

    Nie zapominaj że film, MP3, program - to wszystko jest czyjaś własność.
    Ten ktoś udzielił komuś (nie Tobie, który ściągasz to z P2P) licencji do
    korzystania na określonych zasadach. Ktoś te zasady złamał i udostępnił
    innym, którzy prawem licencji nie zostali objęci. Jesteś jednym z nich -
    osobą, której licencji nie udzielono.

    Kolejna analogia - pożyczyłem samochód koledze, bez prawa dalszego
    udostępniania. On jednak dał auto innemu koledze a ten oddał je Tobie.
    Myślisz że policja bezprawnie wyciągnie Cię z samochodu na blokadzie i
    rozwali na podłodze by Cię skuć ? Myślisz że miałeś prawo do jeżdżenia
    moim samochodem ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio Łastowski * Gdańsk, PL