  • Data: 2003-07-28 09:00:11
    Temat: Re: Policja - jakie ma prawa?
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wielce Czcigodny Użytkownik w...@p...onet.pl popełnił następującą
    wiadomość 3...@n...onet.pl:

    > czy policjant bedacy przed sluzba, jadacy prywatnym samochodem ma
    > prawo wykorzystujac swoj zawod wzywac mnie na posterunek?

    Tak, policjantem jest się zawsze. Również przed służbą, po służbie.

    > czy ma prawo dawac mi ustnie nakaz stawienia sie jesli byl po
    > cywilnemu, nie przedstawil sie, nie powiedzial co mi zarzuca tylko -
    > mam byc i juz?

    Powinien się przedstawić, wyjaśnić motywy nim kierujące. Ale może o to
    poprosić - jak to nazwie tak to nazwie. Jeśli nie pójdziesz to dostaniesz
    wezwanie pisemne i skutek będzie ten sam.

    > czy ma prawo zadac bym przyniosl dow. rej, prawo jazdy, ubezpieczenie
    > (po co skoro tego nie sprawdzil na miejscu? choc nie mogl bo byl
    > przed sluzba)? pojde pieszo bo na posterunek mam 200m - okazywac mu
    > dok. auta?

    Oczywiście. Mógł też to uczynić wówczas - przed służbą.

    > Jaka jest droga hamowania audi 80 z 60km/h do powiedzmy nawet 0km/h?

    A tego to nie wiem ;)

    --
    Olgierd
    http://www.raf256.com/buzdygan/