  • Data: 2023-01-07 19:15:54
    Temat: Re: Pokrzywdzeni.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 7 stycznia 2023 o 09:47:14 UTC+1 Shrek napisał(a):

    > Robert twierdził, że tak się nie da - naprzykład jak umrze dzieckto to
    > trzeba postawić zarzuty rodzicom (żeby było co badać i dla dobra
    > rodziców). Widać prokurator kulsonów nie lubi i im złośliwie zarzutów
    > nie stawia (żeby im za dobrze z zarzutami nie było).

    Nie da się prowadzić śledztwa "w sprawie"?

    Hmm, a jak to właściwie jest - czy świadek nie może odmówić zeznań, a podejrzany
    może?
    Coś tam jeszcze w Szwejku było, że można odmówić obciążania krewnego czy powinowatego
    - no ale jak nie ma zarzutów to obciążysz?
    A jak zeznanie spowoduje, że świadek albo jego krewny/powinowaty dostanie zarzuty to
    co - canceluje się?

    Był taki film, gdzie jakuś głuchy zabił i przy aresztowaniu mu odczytali formułkę, a
    ten ciągle powtarza, że to przypadkiem było - no ale w ten spisób się przyznawał.
    Ale w sądzie to przyznanie się nie liczyło, bo nie mógł usłyszeć formułki.
    Hmm, czy mi się zdaje czy przez to mają też formułkę do pokazywania?
    W sumie to powinni tą formułkę właśnie czytać z kartki, a nie z pamięci...