  • Data: 2023-01-07 22:39:47
    Temat: Re: Pokrzywdzeni.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie da się prowadzić śledztwa "w sprawie"?

    Oczywiście że można - robert jak zwykle pierdolił od rzeczy, nie
    potrafił jak zwykle się przyznać że się pomylił i teraz kilka osób (w
    tym ja) drze sobie z niego łacha przy każdej okazji.

    > Hmm, a jak to właściwie jest - czy świadek nie może odmówić zeznań, a podejrzany
    może?

    Odmówić może jeśli naraża go to na odpowiedzialność karną lub karno
    skarbową (uwaga - nie wykroczenia z rego co pamiętam). Przede wszystkim
    jednak oskarżonemu wolno kłamać a świadkowi nie. No i generalnie jak
    świadkowi postawisz potem zarzuty to trzeba go jeszcze raz przsłuchać.

    > Coś tam jeszcze w Szwejku było, że można odmówić obciążania krewnego czy
    powinowatego - no ale jak nie ma zarzutów to obciążysz?

    Nie - nie jest - chyba że chodzi o to kto prowdził pojazd to niby nie
    trzeba, ale jednak kurwa trochę tak;)

    > A jak zeznanie spowoduje, że świadek albo jego krewny/powinowaty dostanie zarzuty
    to co - canceluje się?

    Procesowo raczej go nie wykorzystsz. Chyba.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!