eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPokrętna teoria odnośnie pomiaru prędkości i wykroczenia z nim związanego › Re: Pokrętna teoria odnośnie pomiaru prędkości i wykroczenia z nim związanego
  • Data: 2013-10-26 18:06:51
    Temat: Re: Pokrętna teoria odnośnie pomiaru prędkości i wykroczenia z nim związanego
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.10.2013 10:19, J.F. pisze:
    > Ale jego kamera nie ma homologacji, atestu z GUM, i metoda tez ma swoj
    > blad pomiarowy - i to spory - wiec komu sad ma uwierzyc ? :-)

    Nie ma dokładniejszej metody niż wyliczenie prędkości z czasu w jakim
    pojazd pokonał konkretną odległość. W ten sposób sprawdza się nawet
    radary mierząc prędkość pojazdu przejedżającego pomiędzy dwoma
    fotokomórkami. Ja osobiście już to przerabiałem, przy czym w tamtym
    wypadku prędkość była przekroczona o 3km/h a według Iskry o 32km/h.
    Jeżeli dvr wstawia datę (nie jest istotne konkretne nastawienie, a
    jedynie fakt, że wstawia sekundnik na ekran) bardzo ciężko obalić wynik
    uzyskany z takiego zapisu, gdzie nawet biorąc zaokrąglenie do 0.1s
    uzyskujesz błąd pomiaru na poziomie +-1km/h. To, że takim zapisem można
    bez problemu obalić pomiar nawet najdoskonalszym radarem/lidarem to ja
    już wiem. Pytanie brzmi, co w sytuacji, gdy przekroczenie było, ale nie
    tak duże jako pokazał pomiar policjanta. Sąd nie ma taryfiktora i może
    dowolnie przyznać karę, ale pytanie co w związku z punktami, którą są
    kara administracyjną, a nieuczciwym byłoby gdyby kierowca otrzymał dwa
    razy więcej niż powinien. No i jak już pisałem zarzut zawsze konkretnie
    opisuje o ile się zarzuca, a jeśli nie jest to pawdą, nawet w takiej
    sytuacji wyrok uniewiniający wydaje się być logicznym.

    > Ciekaw jestem - sad moze powolac bieglego, biegly powiedzmy potwierdzi
    > ze bylo 79, no dobra - niech policja powie 100, a z nagrania wychodzi
    > 65, sad uznaje za winnego przekroczenia predkosci o 15 km/h ... i
    > obciaza kosztami procesu wraz z ekspertyza ?

    Zazwyczaj uznają błąd pomiaru wynikający z błędu operatora, ale nie
    wyciągają wobec niego żadnych konsewkencji, bo ciężko udownodnić, że
    robią to celowo.

    --
    anacron
    aba/