  • Data: 2010-04-02 09:35:10
    Temat: Re: Poj...ło POczte POlska
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Apr 2010, RadoslawF wrote:

    > A może listonosz/doręczyciel przed wręczeniem przesyłki ma
    > prawo i obowiązek sprawdzić np. stan prawny wspólnoty majątkowej ?

    Zwróć uwagę, że Twoje pytanie staje się (w świetle tego co
    pisałem) bezprzedmiotowe :)
    Jak adresatem listu jest małżeństwo (a nie oboje małżonków
    jako dwie osoby), status ich wspólnoty jest bez znaczenia:
    "podmiotem nie mającym osobowości prawnej" jest w tej samej
    mierze małżeństwo ze wspólnotą jak i to z pełną rozłącznością
    majątkową.
    Listonoszowi nic do formy wspólnoty majątkowej.
    Natomiast jak się chcesz spytać, czy powinien się (ich) spytać
    czy aby rozwodu nie wzięli, to co innego ;)

    > Czy może jednak powinien doręczyć list jednej z dwu wymienionych osób ?

    Ależ oczywiście - ale jako "upoważnionemu reprezentantowi jednostki
    organizacyjnej nie będącej osobą prawną", która to jednostka jest
    JEDNYM adresatem, a nie "jednemu spośród adresatów na liście"!

    W przypadku małżeństwa: art.23 KRiO, jak sądzę (acz nie wiem czy zapis
    można uznać za "wystarczający")
    W przypadku S.C.: art.865 KC (dla odmiany zdecydowanie i jasno zapisane)
    W przypadku "małej" wspólnoty mieszkaniowej: art.200 KC w powiązaniu
    z art.19 ustawy o własności lokali

    pzdr, Gotfryd