  • Data: 2003-02-07 08:44:17
    Temat: Re: Podzielniki
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Darek napisał:

    > Jak najbardziej są elektroniczne liczniki ciepła.
    > Zakłada się je w nowo budowanych blokach (nie wiem czy we wszystkich)
    > i pewnie nie jest to aż tak kosmiczny wydatek skoro każde mieszkanie posiada
    > takowy.
    > W starych blokach tego się nie robi ponieważ koszt przeróbek byłby pewnie
    > zbyt wysoki, jak i mniej kasy by płacili użytkownicy :) a to też strata.

    To nie tyle kwestia kosztu co kłopoty techniczne - w starych blokach
    ogrzewanie rozprowadzone jest pionami - pion kuchenny, lazienkowy, w
    każdym pokoju osobny pion idący przez wszytkie mieszkania.
    W nowo budowanych blokach na klatce jest jeden pion od ktorego odchodzą
    przewody - do każdego mieszkania idzie jedna "rura" i na takiej rurze
    zakłada się licznik elektroniczy - za nim dopiero rura rozgałęzia się na
    przewody do poszczególnych pomieszczeń mieszkania (u mnie poprowadzone w
    podłodze, dzięki czemu mam miejscami ogrzewanie podłogowe :-) )
    Nie da sie tak przerobic ogrzewania w starych blokach - trzeba by
    "wypruć" wszystkie rury i połozyc nowe w innych miejscach.
    To nie tyle przeróbki co generalna przebudowa. Praktycznie niewykonalne,
    chyba że na pare miesięcy wyporowadzimy wszysykich mieszkańców z bloku.

    A że w nowych domach wychodzi taniej - bez porównania! ;-))
    Kiedy woda w rurach grzewczych jest chłodniejsza, licznik zlicza mniej
    kilodżuli (kilojuli??? jak to sie pisze? na liczniku jest tylko kJ:-) ).
    Za ogrzewanie płace połowe tego co kiedyś w płytowym bloku w spółdzielni
    (pomimo że blok był dośc wczesnie docieplony).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl