    From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Date: Thu, 29 Sep 2016 19:53:51 +0200

    >Licza, tzn. pozwalaja proporcjonalnie podzielic koszty.

    NIe pozwala. Dla licznika ciepło od sąsiada i ciepło z piecyka elektrycznego
    to to samo.
    Czyli jak się dogżeję elektrycznie to płacę 2 razy: za prąd i za to, że mam
    cieplej.

    _____________

    >u mnie za zeszly rok 5.81 PLN netto za jeden podzielnik, za 5szt 35.73
    >brutto, jakies 4% kosztow ogrzewania, czy bez nich by bylo taniej? Mala
    BYło by taniej o 35, 73zł.

    ____________

    >To uwzglednia juz glowny licznik ciepla na caly blok albo klatke...

    Wiatr uwzględnie? A to ci nowoczesny licznik.
    _ _ _ _ _
    > i zależy od tego jak ciepło było np w mieszkaniu poniżej. A ktoś może np

    >to juz sprawa polityczna ;) przy prawdziwym grzejniku tez by nie placil

    Płacił by od metra. Więc płacił. Zmniejsza to ilość mieszkań nieużywanyh,
    czyli zwiększa poziom życia społeczeństwa.

    ____________
    >jak kazdy sposob rozliczania.

    W rozliczaniu od metra masz konflikt o wietszenie, i o temperaturę.
    W podzielnikowym masz całą masę konfliktu o rozliczenie, o wietszenie i
    temperaturę i tak zostaje.
    __________

    >Bez jaj, ja co rok dostaje rozliczenie, m.in. suma kosztow za ogrzanie
    >calego bloku, ilosc jednostek w sumie, odczytane u mnie...
    I masz dokłądny algorytm? I masz algorytm wyliczenia wspułczynnika dla kaego
    podzielnika?
    Na pewno nie.
    __________

    >wtedy np. ci co nie mieszkaja i nie grzeja sa poszkodowani ;)
    NIe jest poszkodowany. Ma mieszkanie to ma obowiązek nie utrudniać życia
    innym.
    Nie gżejąc utrudnia.

    >hm... nigdy tak nie bylo u mnie, chyba, ze przez uniemozliwienie rozumiesz
    >nie dzialajace zawory otwarte na full

    A ile masz lat? Na prawdę pamiętasz socjalizm? Raczej nie.
    Były pokrętła , ale zawsze z definicji zepsute, by nie dało się zakręcić.
    Dopiero kilka lat temu zrozumiałam czemu. Zrozumiałam socjalizm.

    > ale w zamian raczej wzrosnie zuzycie ciepla (ni kazdy bedzie chcial
    > oszczedzac)
    śladowo

    >istnieje teorie mowiace, ze zwiekszona podatnosc na przeziebienia wynika
    >m.inn.
    >ze zbyt wysokiej temp. w mieszkaniach ;) ja przy 19-20 nie choruje ;)
    Bzdura . Już dawno udowodniono, że minimum to 24 st C.
    Pszy niedogżewaniu istotnie zwiększa się śmiertelność noworodkuw.
    To dane znane już od dawna, może nawet ponad 50 lat.
    Na pewno znane już gdy studiowałam.
    Koledzy w akademiku na tej zasadzie wywalczyli lepsze ogżewanie.

    >to juz zalezy od wietrzenia bardziej niz od temperatury

    od wilgotności, a ta zależy od temperatury.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)