    From: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podwójna darowizna - pewne skomplikowanie ;)
    Date: Wed, 27 Feb 2008 21:46:27 -0000

    news:fq3ubb$dn7$1@inews.gazeta.pl...

    > nie ze bedzie wdzieczna, tylko sie odwdzieczy.
    > darowizna ma byc bezintersowana, a tutaj tego zabrakło.

    Ale to i tak bez sensu, czepienie się słowa. Określenie odwdzięczy nie
    oznacza automatycznie, że materialnie się odwdzięczyi adekwatnie do wartości
    mieszkaniqa. Może po prostu będzie miła dla matki... To też jest forma
    odwdzięczenia się i co zabronione jest to?? A co z pojęciem rażącej (czy
    jakoś tak) niewdzięczności, która umożliwia cofniecie darowizny. Przecież w
    tym momencie takie coś nie ma racji bytu skoro ma być bezinteresownie. Nie
    wolno oczekiwać wdzięczności, więc o niewdzięczności też nie może być mowy.
    Druga sprawa, to taka że mamy tu do czyynienia z przypuszczeniem. Nie że
    córka się odwdzięczy, ale mama tylko sobie gdyba, że pewnie się jakoś
    odwdzięczy. No i należy podkreslić słowo "jakoś", które może znaczyć wiele i
    nie ma powody intepretować tego tak jak sobie urząd chce.
    Mi się wydaje, że to jest próba wyłudzenia, czy raczej wymuszenia podatku.
    Od takiego czegoś trzeba się odwoływać, sądzić, a w ostateczności z granetem
    iść do sądu... ;)

    Pozdro Przemek