    From: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podswietlenie auta a prawo ??
    Date: Sun, 8 Dec 2002 01:49:13 +0100

    Użytkownik "Grooha" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:astrf9$bfd$1@news.gazeta.pl...

    > zamontowalem to sam, ale wydaje mi sie jak kolega w poscie wyzej
    > stwierdzil... ze skoro to jest sprzedazy... i jest to przeznaczone WLASNIE
    > TYM CELU... to dlaczego to jest zabronione ?? a poza tym skad wziac
    > homologacje na podswietlenie auta ?? i na swietliki oczywiscie........ na
    > opakowanmiu pisze : <PL> badez lepiej widoczny :)))) wiec chce byc
    > lepiej widoczny na drodze i dlatego to zalozylem. Ciagle jakos nie moge
    > tego pojac....

    Jako użytkownik dróg mogę stwierdzić, iż takie światełka bardzo mnie
    rozpraszają na drodze, gdyż po prostu śmieszą mnie do łez. Mój znajomy
    chwalił się kiedyś, iż kupuje "jakiś tam" samochód, bo ma podświetlane
    pedały. Stało się to dowcipem dla wszystkich i przejawem "dulszczyzny"
    naszych czasów.
    Gdy pierwszy raz zobaczyłam na drodze samochód z niebieskim podświetleniem
    to mało nie wjechałam na chodnik, tak się śmiałam.
    Rodzaj świateł jest określony w przepisach i innych nie wolno montować.
    Dodam jeszcze, że te światełka, oprócz śmieszności mnie osobiście w niemiły
    sposób "oślepiają", drażnią i jazda za takim pojazdem jest dla moich oczu
    bardzo przykra.
    Spróbuj w inny sposób zwracać na siebie uwagę na drodze - może np. dużą
    kulturą jazdy?

    Pozdrawiam

    Wiewióra