  • Date: Sat, 16 Dec 2006 23:22:45 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podrabianie podpisów

    JC wrote:

    > obecność na niej powoduje obcięcie premii uznaniowej), jeśli godzina naszego
    > przyjścia do pracy pokrywa się z ta wyznaczona w grafiku, lub jest od niej
    > wcześniejsza. Kierownik w związku z tym podrobił nasze podpisy na tej
    > liście. W związku z tym pytanie, gdzie to zgłosić-na policję, jako
    > fałszerstwo dokumentów (choć nie wiem, czy taka lista to w świetle prawa
    > dokument), czy do Sądu Pracy ?

    Art. 115 KK § 14. Dokumentem jest każdy przedmiot lub inny zapisany
    nośnik informacji, z którym jest związane określone prawo, albo który ze
    względu na zawartą w nim treść stanowi dowód prawa, stosunku prawnego
    lub okoliczności mającej znaczenie prawne.

    Spóźnianie się lub nie do pracy stanowi jak najbardziej okoliczność
    mającą znaczenie prawne.

    Jak dla mnie kierownik ślicznie władował się z Art. 270 KK. Maksymalne
    zagrożenie to 5 lat.