  • Data: 2007-11-01 19:40:11
    Temat: Re: Podłaczenie do sieci WiFi bez zabezpieczeń
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > To samo zrobił kilka lat temu Minister Finansów (z wielkich liter, żeby
    > było widać że w ramach urzędowych decyzji), nakazując USom niewszczynanie
    > postępowań w sprawie VAT od samochodów.

    Po pierwsze: sytuacja troszkę inna, bo naczelnik US *ma prawo* decydować
    o niewszczęciu postępowania.

    Po drugie: to polecenie ministra wcale nie musi być wiążące dla
    naczelników US. MZ mogą ministra olać. Nie ulega wątpliwości, że
    prawidłową ścieżką byłaby zmiana prawa.

    > Pytaniem nie jest, czy "interpretacja" KRRiTV jest prawidłowa, pytaniem
    > jest *kto* i *co* może Radzie zrobić za taką interpretację, tudzież
    > czy jeśli ktoś ową interpretację zmieni, to owa zmiana będzie mogła
    > działać wstecz?

    Zgadzam się. Jak już wspomniał poreba, tu chodzi o higienę stosowania
    prawa. Rada zrobiła coś, czego zrobić nie mogła. Tylko że dopóki nikt
    się nie uprze, dopóty nic w tym stanie rzeczy się nie zmieni.
    Przypominam, że raz już Rada uczestniczyła w takiej awanturze. Widać nic
    ich to nie nauczyło.

    > Nie bez powodu się rozpisałem o tym VAT od ciężarówek.
    > Minister swoje posunięcie uzasadnił "zasadą zaufania obywateli", bo
    > poprzednio ileś USów wydało właśnie "interpretacje" że VAT MOŻNA
    > odliczać na podstawie wpisu do DR!

    Wniosek: w US pracują niekompetentni urzędnicy. Powinni ponieść
    odpowiedzialność za błędne decyzje. No i obywatele troszkę nie kumaci,
    bo nie odróżniają "interpretacji" od interpretacji.

    > Można powiedzieć, że brak reakcji ustawodawcy oraz organów
    > odpowiedzialnych za prawidłowe stosowanie prawa na nieprawidłowe
    > postępowanie administracyjne jednostki, która owo prawo jest
    > zobowiązana stosować, może (dobra: *może*) stanowić "wytłumaczenie"
    > dla tych, co się "zastosują".

    Zgadzam się. Przy czym przy pierwszym obywatelu który zastosuje takie
    tłumaczenie, od razu powinna się zapalać czerwona lampka "trzeba zmienić
    prawo". Można też wprowadzić podstawy prawa w szkołach. Żeby ludzie
    się nauczyli odróżniać "jakieś pliki w internecie" od obowiązującego prawa.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak