  • Data: 2007-10-31 09:04:52
    Temat: Re: Podłaczenie do sieci WiFi bez zabezpieczeń
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 09:26:21 +0100, Alek napisał(a):

    > Nie bardzo rozumiem. Rada działa na podstawie przepisów i sama sobie te
    > przepisy interpretuje, czyli sama sobie dookreśla swoje uprawnienia i
    > obowiązki?

    Chyba nie rozumiesz pojęcia "wykładnia". Otóż nie jest to żaden zabieg
    magiczny wymagający szczególnych uprawnień czy kwalifikacji, lecz proces
    "zrozumienia" normy prawnej.
    Wykładni przepisu dokonuje np. pracodawca załatwiając jakieś sprawy z
    pracownikiem, policjant wlepiający mandat kierowcy bądź grupowicz piszący
    innemu grupowiczowi "bredzisz, jest tak i tak".

    > To jaka jest waga interpretacji w wykonaiu Rady?

    Rada wyraziła swój pogląd na sprawę, należy przypuszczać, że w
    indywidualnych sprawach podtrzyma wyrażone stanowisko.
    Jeśli jest jakiś organ, który przepis ten stosuje (bo nawet nie wiem kto
    się tym zajmuje), może sobie zinterpretować go inaczej. Ale biorąc pod
    uwagę także świeże postanowienie SN "w sprawie rejestracji stron www" -
    obywatel może raczej spać spokojnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/