  • Data: 2007-11-01 10:13:36
    Temat: Re: Podłaczenie do sieci WiFi bez zabezpieczeń
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Nov 2007, Piotr Kubiak wrote:

    > Przepis mówi też o określaniu przedmiotów opodatkowania. Ustawa określa co
    > jest przedmiotem abonamentu, a Rada aspiruje do zmiany tego określenia,
    > stwierdzając, że urządzenie, którego głównym przeznaczeniem nie jest odbiór
    > programów radiowych i telewizyjnych nie jest odbiornikiem w rozumieniu
    > ustawy.

    To samo zrobił kilka lat temu Minister Finansów (z wielkich liter, żeby
    było widać że w ramach urzędowych decyzji), nakazując USom niewszczynanie
    postępowań w sprawie VAT od samochodów.
    Przypomnę: przez lata podatnicy (DG) *rejestrowali* samochody jako
    ciężarowe i na podstawie rejestracji zaliczali je podatkowo do ciężarowek.
    Któryś kontroler w końcu przyjrzał się przepisom i doszedł do wniosku,
    że podstawą "zaliczenia" może być wyłącznie homologacja, a nie wpis do DR.
    Poszło do NSA, US sprawę *wygrał*.
    Groziło awanturą na wielką skalę, bo jakby pozbierać VAT+sankcję
    VAT+odsetki za 5 lat (do przedawnienia) od killkuset tysięcy takich
    co tak robili, to by była rewolucja :>
    No i minister polecił "olać przepis". Tyle.

    Pytaniem nie jest, czy "interpretacja" KRRiTV jest prawidłowa, pytaniem
    jest *kto* i *co* może Radzie zrobić za taką interpretację, tudzież
    czy jeśli ktoś ową interpretację zmieni, to owa zmiana będzie mogła
    działać wstecz?
    Nie bez powodu się rozpisałem o tym VAT od ciężarówek.
    Minister swoje posunięcie uzasadnił "zasadą zaufania obywateli", bo
    poprzednio ileś USów wydało właśnie "interpretacje" że VAT MOŻNA
    odliczać na podstawie wpisu do DR!
    Można powiedzieć, że brak reakcji ustawodawcy oraz organów
    odpowiedzialnych za prawidłowe stosowanie prawa na nieprawidłowe
    postępowanie administracyjne jednostki, która owo prawo jest
    zobowiązana stosować, może (dobra: *może*) stanowić "wytłumaczenie"
    dla tych, co się "zastosują".

    pzdr, Gotfryd