  • Data: 2011-08-27 07:29:58
    Temat: Re: Podać numer samochodu?
    Od: "emeryt" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przeczytałeś streszczenie (zbytnio przycięte) i czepiasz
    > się własnego domniemania, a nie postawionej tezy :]
    > Przeczytaj pierwotny post, jasne będzie że pytania nt zdjęć
    > są odrębne od uwagi o "ramach prawa" (bo to miało dotyczyć
    > "uczenia moresu" :>)

    ok można się czepiać co autor wątku tu opisuje, że ojciec w imieniu
    dorosłego syna chce odstawiać vendette, jakie
    bezsensowne pobudki nim kierują, ale chyba nie trudno się
    domyślić, iż jeżeli zadaje pytanie:

    "Czy mogę na grupach ujawnić numer rejestracyjny pojazdu, lub
    zdjęcia pojazdu?"

    na pl.soc.prawo, to nie pyta o możliwośc techniczną zamieszczenia
    powyższych danych, nie pyta o swoje możliwości czy da radę,
    tylko o prawny aspekt. Dla przypomnienia, to nie jest gupa
    pl.pogadanki-o-dupie-maryni, pl.szamanstwo, pl.drzyzga a
    pl.soc.prawo.

    Pojawiło się około 20 bezsensownych odpowiedzi, łącznie z wiedzą
    szamańską jak to leczyć nerwicę. Już wiadomo, że znachorów mamy tu
    dobrych, ale nikt nie odpowiedział na pytanie.

    Więc ja zadaje pytanie, czy z punktu widzenia prawa, autor wątku
    czy ktokolwiek inny, może narazić się na konsekwencje prawne w przypadku
    gdy opublikuje w internecie zdjęcie wraz z numerem rejestracyjnym
    samochodu, który mu się "naraził". Co w przypadku jeżeli na zdjęciu
    będzie widoczna twarz kierowcy samochodu?

    Znasz jednoznaczną odpowiedz czy nie?

    IMHO, numer rejestracyjny można opublikować, ponieważ nie są to dane
    osobowe i nie podlegają ochronie.
    IMHO opublikowanie zdjęcia samochodu, również nie naruszy ustawy, ponieważ
    jest wykonane w miejscu publicznym.

    Czy ktoś może to potwierdzić lub rzeczowo uzasadnić poprawnośc lub błąd
    wniosku?

    Jeżeli odpowiedź nie tyczy pytania to z mojej strony EOT.

    pzdr
    E.