  • Data: 2005-11-06 10:14:38
    Temat: Re: Poczuł pieniążki?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dkkjgd$28u$1@inews.gazeta.pl...
    > racje ma tylko jezlei chodzi o fakt czytania, bo moim zdaniem
    fotograf
    > popelnil nie mniejsze sk. niz one
    > to samo gazety.

    Postępowania fotografa już tak bardzo jednoznacznie bym nie oceniał.
    Choć sam początkowo na niego naskakiwałem, to po przemyśleniu wygląda
    to trochę inaczej.

    Jego wina silnie zależy od tego jakie miał intencje i jak dokładnie
    wyglądały rozmowy z gazetą. Bo jeśli on im przekazał te zdjęcia jako
    dowód, a oni je opublikowali, to on sam praw autorskich moim zdaniem
    nie naruszył. Zauważ, że prawo autorskie chroni tylko w zakresie
    rozpowszechniania. Jak fotograf zrobi sobie jedną odbitkę więcej
    (załóżmy przedstawiającą podobającą mu się dziewczynę) i powiesi sobie
    to u siebie w domu, czy w pracowni w miejscu niedostępnym dla
    publiczności, to żadnego przestępstwa nie popełni.

    Plamy dała redakcja gazety, która moim zdaniem powinna mieć już
    świadomość ograniczeń wynikających z praw autorskich. W tym wypadku
    chęć wywołania afery przyćmiła im ten aspekt.