  • Data: 2004-10-05 19:56:29
    Temat: Re: Pobor do wojska - kiedy?
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kpk <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Kiedy dokladnie wystepuja okresy gdy mozliwy jest bezposredni pobor do
    wojska a

    > nie tylko wystawienie papierow - wiem ze pobor jest na wiosne i na jesieni

    Nie tylko. Faktem jest że pobór jesienny i wiosenny to największa łapanka ale
    na zime i lato też łapią, a poza tym istnieją tzw. dzikie pobory czyli nigdy
    nic nie wiadomo. Jezeli nie dostales powołania teraz to prawdopodobnie cie
    ścigną w grudniu albo w styczniu a zasada jest tak że poborowy dostaje bilet
    na jakies 3-4 tygodnie naprzód przed stawieniem sie w koszarach.

    > jak to dokladniej wyglada z dokladnoscia co do miesiaca? I czy Zandarmeria
    > Wojskowa ma prawo takze poza tymi okresami zatrzymac poborowego ktoremu
    > skonczylo sie odroczenie?

    Chyba nie Żandarmeria ale Policja,ale to w ostateczności. Na początku bedzie
    nachalne nagabywanie, wrzeszczenie na WKU, podsuwanie ci karty powołania z
    tekstem "pan podpisze i sie załatwi", dzwonienie do rodziców itp podobne
    klimaty. Jesli ci sie skonczylo odroczenie ale np zaczales V rok studiów od
    pazdziernika to oczywiscie teoretycznie mogą cie wyciągnąć z uczelni na
    zielone wakacje ale ja nie slyszalem o takim przypadku. W WKU tez pracują
    ludzie i wystarczy z nimi w tym momencie pogadac i będą z niecierpliwością
    czekac az skonczysz studia. Natomiast jesli nie masz podkladki typu ostatni
    rok studiów czy też przedostatni, albo nie masz zony z dzieckiem na
    utrzymaniu,jakiejs wlasnej firmy no to wtedy albo kita za granicę albo
    odbębnienie obowiązku obrony ojczyzny albo zmiana kategorii zdrowia na D.
    pzdr