  • Data: 2023-12-12 11:11:00
    Temat: Re: Plyta cd
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Dec 2023 00:48:12 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nawet dupa-biegły, jak sie mu postawi wprost pytanie, który z tych 2ch
    > plików o identycznym md5 jest autentyczny to chyba powinien zacząć
    > drążyć i znależć te kilkaset bajtów, które są tam nie wiadomo skąd i po
    > co.

    Moze znajdzie, a moze nie znajdzie - ale kto powiedział, ze będą dwa
    pliki? Jest jeden - MD5 ma zgodną z tym, co jest w aktach z pierwszego
    zgrania ...

    > A może się przecież w ogóle nie dać umiescić za obszarem danych. A może
    > się też nie dać umieścić w obszarze danych. Nie wiem czy pamiętasz jak
    > kiedyś postowałem, chyba na pl.rec.foto, że mi zdjęcia poleciały w
    > archiwum, i że to był dokładnie jeden bajt w obszarze danych.
    > Wystarczyło aby po miejscu jego wystąpienia taki jpeg stawał się
    > nieczytelny.
    Bo tam jest kompresja o zmiennej długosci.

    > To dobierz teraz te kilkaset bajtów tak, żeby miały sens z
    > danymi i np. metadanymi. To nie jest tak, że możesz te kilkaset bajtów
    > dystrybuować dowolnie. Format pliku ogranicza tę dowolność.

    No i dzieki temu może być tak, ze żaden program od obrazków juz tych
    danych nie odczyta - bo z formatu i wczesniejszych danych wynika, ze
    nie musi więcej czytac.

    Faktycznie - w przypadku JPG może być problem z ukryciem danych w
    ostatniej linii obrazu - bo tu jest cały rządek 8 linii zapisany,
    śmieci tam mogą wzbudzic podejrzenia.
    Jest wiele bitów w JPG które można zmienic bez istonego wplywu na
    obraz, ale one są rozrzucone po obrazku - moze być problem dopasować
    do konkretnej MD5.

    J.