    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plomba na komputerze
    Date: Tue, 01 Jan 2008 18:08:26 +0100

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 20 grudzień 2007 01:47
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <u...@z...router>):

    > No chyba się nie przekonamy. Dla mnie granica przebiega na korzystaniu
    > tak, aby nie uszkodzić a nie na plombach na obudowie.

    No tak, ale wiadomo -- klient jest różny.

    > Teoretycznie (wiem, że pisałeś o biegłym, stąd to słowo): W scalakach nie
    > siedzę, ale na 100% producenci mają urządzenia diagnostyczne pozwalające
    > na lokalizację uszkodzenia, najpierw w obrebie urządzenia, potem w
    > scalaku.

    Przy reklamacji sprzętu za set zł? Nie sądzę.

    > Zapewne już na tym poziomie część wniosków może być pewna, a
    > jeśli nie, to można iść dalej i obejrzeć takie konkretnie uszkodzone
    > miejsce np. pod ww. mikroskopem elektronowym. Teoretycznie powtarzam, bo
    > nie wierzę aby się komuś w pojedyńczym przypadku chciało bawić.

    Ano właśnie.

    > A orientujesz się może jak to wygląda na styku producent-sprzedawca
    > (pewnie tu hurtownik), tj. czy ogólnie są problemy ze zwrotami do
    > producenta? Z mojego doświadczenia wynika mi, że co prządniejsi producenci
    > są żywotnie zainteresowani diagnozowaniem usterek i nie powinno byc
    > problemów z wymianą na nowy część.

    Nie wiem, ja jestem mały zenek i kupuję u większego zenka, bo nie chce mi
    się po hurtowniach łazić. Co nawet okazało się ostatnio dość korzystne, bo
    miałem monitor ze zdupconymi dwoma subpikselami, ale tak gupio, bo
    centralnie na środku. I większy zenek mi to wymienił, bo jak na niego to
    nieco i niego kupuję. Pewnie to zasadził Zwykłemu Kupcowi potem i go olał,
    podobnie jak mnie by olała hurtownia :D

    > To jeszcze powinieneś postulować zakaz odfoliowywania pilotów i podobnych
    > rzeczy. Odpadłby problem z zamoczeniem np (jak już nie lubisz kawy).

    No nie, czemu? Przecie mówię, że jak są ślady zniszczenia to wiadomo, że
    plomba czy nie, wina kupującego. Ale wnętrze kompów jest wrażliwe na
    macanie, a do tego uszkodzenia są niejawne. Więc plomba daje
    bezpieczeństwo.

    ?

    > Tak z ciekawości to kto konkretnie plombuje?

    Więksi sprzedawcy. U mnie w pracowni mam całą pracownię NTT. Kiedyś wezwała
    mnie klientka do kompa z Biedronki :D Zenki-składacze nie plombują, z
    powodów opisanych przeze mnie.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl