    From: "p47" <p...@b...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płatność za mieszkanie???
    Date: Sat, 21 Feb 2009 22:13:40 +0100
    <gna3if$7ja$2@news.wp.pl> <gna78u$39s$1@inews.gazeta.pl>
    <gnbb6g$sf2$1@news.wp.pl> <gnc6ba$8qd$2@inews.gazeta.pl>
    <gncj1o$q7v$1@news.wp.pl> <gnf05m$gcg$2@inews.gazeta.pl>
    <gnib45$gv$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gnie07$ud$1@inews.gazeta.pl>
    <gnk1qj$nl6$2@inews.gazeta.pl> <gnk7np$mga$1@inews.gazeta.pl>
    <gnk9ta$pop$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnka55$q11$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gnkikf$k42$2@inews.gazeta.pl>
    <gnkldu$ddo$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0902201257170.3520@quad>
    <gnml1q$8ec$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0902201834570.644@quad>
    <gnnp71$squ$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gnnv0l$2nk$1@inews.gazeta.pl>
    <gnp5oa$kut$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnp7oj$pks$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnpdo5$lnd$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnpg09$6tc$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnpg5v$qvg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnpggc$rl3$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    news:gnpggc$rl3$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > O, widzę, że Ty czytasz, ale nie rozumiesz.
    > Czy wiesz, że gdyby płatność za nieruchomość
    > miała cokolwiek stanowić o ważności transakcji
    > (pomijam czy na skutek przestępstwa czy też nie płacę, bo nie)
    > to nie byłoby wcale pierwszego pytania?
    > Strony by sie niczym nie martwiły, bo jak pieniędzy nie będzie to
    > transakcja
    > bedzie nieważna.
    > Może oprócz czytania włącz myślenie.

    Własnie, włacz myslenie (choc zdaje sobie sprawę, ze może byc to dla ciebie
    trudne, boś najwidoczniej niezwyczajny;-))

    Dobrze, ze wspomniałes o pierwszym pytaniu;- otóż autor tego wątku pytał,
    cytuje specjalnie dla ciebie, bo juz wielokrotnie pokazałes, ze nie masz
    pojecia o czym dyskutujesz i spierasz się z wypowiedziami, których nie było.
    A więc 1-szy wątek brzmiał, cyt.: "W jaki sposób techniecznie dokonać
    zapłaty za mieszkanie tak aby było to bezpieczne zarówno dla sprzedającego
    jak i kupującego?. Kupujący obawiają się przekazać pieniądze przed
    podpisaniem aktu notarialnego a sprzedający boją sie podpisać akt notarialny
    przed otrzymaniem pieniędzy."
    Ja zaproponowałem płatność imiennym czekiem potwierdzonym przez bank
    opisując jego cechy i wymieniając zalety takiego rozwiązania. Ci co nic nie
    mieli do powiedzenia na ten temat, ale koniecznie chcieli "zaistnieć";-) jak
    np. prawnik-chałupnik "witek" stwierdzili, ze czek może byc fałszywy (na
    marginesie, -oczywiście wg tegoz prawnika-chałupnika kupujący nie będzie
    absolutnie martwic się, że oczywiste sa jego personalia, przedmiot
    przestępstwa i łupu nie mozna ukryć, no ale z tym mniejsza;-)i na moją
    uwagę, cyt; "gdyby kupujacy wręczył fałszywy czek to bank by go przy próbie
    realizacji przez sprzedającego oczywiscie zakwestionował i transakcja
    sprzedazy okazała sie NIEWAŻNA, (...)" z wielka pewnością siebie stwierdził,
    ze, cyt:"Transakcja jak najbardziej byłaby ważna, a wpis do księgi
    wieczystej jak najbardziej realny."

    W tym dziwacznym poglądzie poparł go, używając wielu słów, w dużej częsci
    obok istoty sprawy;-)Gotfryd a także i ty.
    Widząc, że jestescie zaperzeni, a może z powodów, hnm, genetycznych ,
    niezdolni do szerszego spojrzenia, i jak to zwykle ma miejsce w wypadku
    dyletantów , którzy cos tam słyszeli np o przepisach (myslicie , ze jeden
    przepis złozoną czesto rzeczywistośc w pełni opisuje) zacząłem was
    naprowadzać na właściwy trop, uzywającv przykładu z dropsami, jako wam
    blizszego;-), Chciałem bowiem, abyscie w końcu sami zrozumieli, ze a
    mianowicie to, iż akurat w tym przypadku (wręczenie jako zapłaty fałszywego
    czeku, albo oszustwo przy przelewie) mielibyśmy do czynienia z ewidentnym
    przestepstwem, a więc transakcja kupna na nim oparta nie moglaby byc z mocy
    prawa uznana za wazną!! tak jak posiadanie dropsów w wyniku kradziezy nie
    robi z ich posiadacza-złodzieja właściciela!
    Tak samo uzyskanie umowy kupna w wyniku ewidentnego przestepczego oszustwa
    nie czyni z przestepcy właściciela, nawet jesli w dfokumentach figuruje.
    Proba oszustwa w postaci wreczenia fałszywego czeku , zreszta skrajnie w
    tych okolicznościach nieprawdopodobna nie przyniosłaby oszustowi pożadanego
    efektu, bo transakcja taka (oprócz tego, ze oszustwo byłoby wyjatkowo łatwe
    do odkrycia, zidentyfikowania i udowodnienia, a ostatecznie i ukarania)
    byłaby po prostu niewazna od samego poczatku i taki kupujacy w świetle prawa
    ani przez moment nie byłby prawowitym właścicielem nieruchomości mimo
    sporzadzonego dokumentu!

    p47