  • Data: 2009-02-20 16:15:05
    Temat: Re: Płatność za mieszkanie???
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > *przed* sprzedażą (jako część umowy).
    > Uzyskanie przez byłego właściciela "wpisu" po uzyskaniu własności
    > przez kupującego to niemały korowód - przymusowo wpisu dokonać
    > może tylko sąd.

    > Jeszcze raz:
    > - wykonanie umowy sprzedaży
    > - ważność przeniesienia własnosci
    > to dwie różne rzeczy
    >
    > Aby skutecznie przenieść własność nieruchomości wystarczy prawidłowa
    > umowa w prawidłowej formie, fakt wykonania "swojej" części umowy
    > przez kupującego (czyli to, czy zapłacił) jest *bez znaczenia*.

    Skoro prawidłowa umowa wg Ciebie jest warunkiem wystarczającym do
    przeniesienia własności to cóż mają za znaczenie słuszne skądinąd Twoje
    uwagi o , cyt. : "różnicy między ważnością *umowy sprzedaży* (umowa, jak
    sama nazwa wskazuje, opisuje *zamiar* stron) a ważnością (prawomocnością)
    przejścia własności ") skoro wg Ciebie to automat. To ja własnie podkreslam,
    że sama umowa nie jest warunkiem wystarczającym do przeniesienia własności,
    wazne jest jeszcze jej wykonanie tj. czy obie strony ten swój "zamiar" tam
    sformułowany prawidłowo i do konca wykonały!

    > Acha - to nie piszę przepisy w .pl :P
    > Reklamacje na Wiejską w W-wie.
    > Ja tylko piszę, co (mi) wychodzi z czytania tych przepisów.
    > A że nieraz jest to sprzeczne ze "zdrową chłopską logiką"...

    > Oczywiście.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    1.Byc może mozna się byłoby zgodzic z Tobą, gdyby rozpatrywac jakąs
    dziwacznie sformułowaną umowę sprzedazy, ale nawet tego nie jestem pewien.
    W umowie sprzedazy, dla zaistnienia przeniesienia własności (a dodatkowo
    jeszcze ,- wydania kupujacemu przedmiotu tejze transakcji) ustalic można w
    zasadzie wg swobodnej woli stron dowolne warunki niezbedne dla stwierdzenia
    wazności tych operacji. I naturalnie jednym z takich warunków jest dokonanie
    zapłaty za przedmiot takiej transakcji, choc oczywiście strony moga ustalic
    inne czy dodatkowe warunki. A zapłata polega na wreczeniu srodków
    płatniczych w okreslonej wysokości (albo czegos, co na to mozna przeliczyć)
    ale napewno nie na wręczeniu fałszywego czeku.
    2. kupujesz dropsy w kiosku. W którym momencie i dlaczego stajesz sie ich
    posiadaczem??;-), czyli;- kiedy dokonano skutecznej transakcji
    kupna-sprzedazy?

    p47