    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Date: Mon, 26 Jul 2010 14:10:34 +0100

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message
    news:pan.2010.07.26.10.59.28@rudak.org...

    > Taka karteczka nazywa się weksel ;-) Karteczka "czek" to taka, że bank
    > zapłaci.
    >
    > W ogóle część komentujących ma podejście nawet nie jak z 19, lecz raczej
    > z 13 wieku: nie ma umów na rzecz osoby trzeciej, banków też nie ma, jest
    > tylko sakiewka z grosiwem... (no dobrze, banknoty to 18 wiek).

    To banki w Polsce musza tkwic w 17 -stym wieku, skoro kasuja za posiadanie
    konta, karty, prowizje za przelewy ect...
    Jak by bylo tak jak piszesz, to gotowka obarczona by byla oplatami by ja
    wyeliminowac, jednak w polsce jest dokladnie odwrotnie!
    Nic nie zastapi gotowki! NIC.
    Karta musi byc przywiazana do banku, a jesli gdzies nie ma banku lub banku
    nie lubi to co? wyelimiujesz go ze spoleczenstwa jako "odmienca" bo nie chce
    sponsorowac banki?
    Karta nalezy do banku i jest dla banku nie dla ciebie! Bank woli gotoke niz
    karte, idz do banku z kawalkiem plastoiku i go zdeponuj...
    Bank przyjmuje gotowke a tobie daje plastik za ktory jeszcze musisz pare
    razy zaplacic, to jest ta nowoczesnosc?