  • Data: 2007-12-16 16:07:02
    Temat: Re: Płatność kartą płatniczną
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Wydawanie i obsługę kart płatniczych reguluje USTAWA z dnia 12 września
    > 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych. W odniesieniu do
    > omawianego przez nas problemu w ustawie znajdujemy kilka zapisów:
    [...]
    > Obciążenie prowizją poprzez jej mniej lub bardziej jawne doliczenie w
    > szczególności pozostaje w sprzeczności z art. 9 ustawy i jako taka stanowi
    > ominięcie ustawy.

    No ale teraz rozważmy sytuację odwrotną - zniżka za płatność kartą. Wg.
    twojej interpretacji, możemy to uznać za prowzję za zapłatę gotówką, a to
    jest zabronione przez inną ustawę (ustawę o cenach?).

    Również zniżki dla seniorów (np. ile lat tyle rabatu, emeryci płacą taniej i
    tym podobne) będą mogły być interpretowane jako zwyżki dla tych młodszych.

    Kobiety wchodzą za darmo - prowizja za płeć męską. I tak dalej, i tak dalej.

    Rabat dla znajomego prezesa - prowizja za to że nie znasz prezesa :)

    Takie rozumowanie prowadzi do tego że każdy rabat jest omijaniem jakiejś
    ustawy i jest nielegalny.

    p. m.