    From: "emeryt" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płaca 5zł/h
    Date: Wed, 10 Aug 2011 12:08:42 +0200

    > Przerobiłem w swoim życiu i takiego "pracodawcę" dlatego poszedłem na
    > swoje robiąc dokładnie to co wcześniej z tymi samymi ludzmi z którymi
    > wcześniej pracowałem tylko że za dużo większe pieniądze.

    Tylko widzisz to jest błędne koło. Dopóki rynek będzie oferował tanią siłę
    roboczą
    i ludzie będą godzili się na takie warunki, dopóty taki proceder będzie
    trwał.
    Dopóki rynek będzie wymuszał obniżkę cen usług i towarów, gdzie czasem
    jest to na pograniczu dumpingu, dopóty pracownicy taki firm będą zarabiać
    ile
    zarabiają.

    Widzisz sam pomagasz wyzyskiwaczowi, chodząc i kupując tam piwo, chociaż
    pewnie po tym co usłyszałeś, to było ostatnie kupione piwo w tym sklepie. Ja
    swego
    czasu widząc/słysząc jak się traktuje pracowników np. w biedronce, jak
    dziewczyna
    która waży 40-50kg musiała ciągnąć "pieska" z paletą towarów kilkaset kg,
    nigdy
    więcej nie robiłem tam zakupów. Co to zmieniło, nic. Biedronki mają się
    dobrze,
    ponieważ inni tam kupują, jednocześnie narzekając jakie są niskie stawki.

    Taki rynek handlu, zawsze się znajdzie w niektórych gałęziach i to
    cyklicznie,
    jakiś nowicjusz, który będzie starał się utrzymać na rynku dumpingowymi
    cenami, tym
    samym "psując" rynek i zarzynając kolejne firmy. Rzecz jasna, że większość
    klientów, skoro ma do wyboru 2 sklepy, gdzie w tym drugim, ta sama rzecz,
    jest o
    20% tańsza, to właśnie tam dokona zakupów .

    To błędne koło w Polsce nie skończy się, przez następne 50 lat. Ludzie mało
    zarabiają
    i dlatego kupują w takich sklepach. Dlatego, że pracują w takich
    sklepach/firmach
    zarabiają skrajnie mało.

    I naprawdę masz nadzieje, że takiego gbura, któremu słoma wyłazi z butów,
    nauczy cokolwiek, że pracownica zdezerterowała - jeżeli tak by było to
    przytoczone
    przez Ciebie ogłoszenie nigdy więcej nie powinno się ukazać, a jednak...

    W moim przekonaniu, jedynym lekarstwem na taką chorobę jest rozsądny rząd,
    który potrafi przykrócić proceder wyzysku, ustanawiając odpowiednie
    minimalne
    stawki, wyrzynajac tym samym z rynku patałachów i dając pole do popisu tym,
    którzy potrafią wyposrodkować ceny, pomiędzy swoim zyskiem a zadowoleniem
    klientów.

    Pozdrawiam
    E.