  • Data: 2003-06-27 06:29:22
    Temat: Re: Plac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 26 Jun 2003, BlastoZ wrote:

    >+ Witam !!
    >+ Zaczne moze od tego ze wraz z kilkoma moimi znajomymi jestesmy fanami
    >+ motoryzacji i chcielismy podszkolic sie w zakresie "rajdowej" jazdy
    >+ samochodem za pomoca starego Malucha (nasze prywatne auta sa zbyt cenne zeby
    >+ probowac nimi jakies ewolucje). Na wyzej wspomniany samochod nas stac ale
    >+ nie stac nas na zarejestrowanie i podstawowe ubezpieczenie wiec wymyslilismy
    >+ ze bedziemy jezdzic po placu obok domu jednego z nas (plac jest zwirowy wiec
    >+ z brakiem wrazen nawet w maluchu nie bedzie problemow).

    IMHO masz poważny problem: skąd weźmiesz sprawny niezarejestrowany
    pojazd ? :) Jak *był* uznany za samochód - to musisz mieć OC,
    nawet jeśli na rzeczonym placu ma tylko stać. Aktualne przepisy
    poszły w tą stronę, że AFAIK nie da się wyrejestrować czegoś
    co zostało zarejestrowane - chyba że przez złomowanie, które
    nie może być "dokonane własnoręcznie".
    Jakieś 2 lata temu widziałem w prasie ("codziennej") opisy
    narzekań na zniszczenia powodowane na polach i lasach przez
    4-kołowe pojazdy "motocyklopodobne" (nie pamiętam jak toto
    określali), konkretnie chodziło o obszary Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
    Ponieważ pojazdy były sprowadzane *bez* homologacji i rejestracji
    to jeździły legalnie bez tabliczki :), ponieważ jeździły po polach
    nie stwarzając zagrożenia dla ludzi - nie było możliwości zahaczenia
    o KD. I ktoś tam komentował: "po pierwsze jak takiego złapać ??"
    (no, klasyka :)) "a nawet jak się gościa zlokalizuje to można
    zażądać odszkodowania wyłącznie za to co da się przypisać temu
    jednemu przejazdowi pojazdu" (a chodziło o to że będzie to
    jakiś promil szkód :]). I była wzmianka że zmusić do rejestracji
    właściciela się nie da: pojazd homologacji nie ma a on go
    nie używa na drogach publicznych przecież. Skrzynkę z silnikiem,
    przekładnią i czterema kołami (2*2 "sklejone" tak że niemal jak
    w motocyklu - było zdjęcie) wolno każdemu sobie zrobić :)

    >+ Z tad moje pytanie: czy mozemy jezdzic po placu ktory jest calkowicie
    >+ odlaczony od normalnego ruchu ulicznego i praktycznie nikt tam nie chodzi
    >+ ani nie jezdzi ? Czy po takim placu mozna jezdzic nie zarejestrowanym i nie
    >+ ubezpieczonym samochodem ?

    Wątpię żeby dało się to zrobić *maluchem*, który homologację ma :|

    pozdrowienia, Gotfryd