eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPirackie oprogramowanie - tak sobie czytam watki na grupie... › Re: Pirackie oprogramowanie - tak sobie czytam watki na grupie..
  • Data: 2007-01-17 15:31:44
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie - tak sobie czytam watki na grupie..
    Od: ppview <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafal M wrote:

    > A poradzi on sobie np w sytuacji gdy podczas pracy PCeta zabraknie
    > pradu lub OS sie zawiesi i bedzie trzeba zrobic sprzetowy restart?
    > Nie pojawia sie wtedy bledy na dysku?

    Nie spotkałem się nigdy z błędami w zakresie struktury plików/folderów
    czy ich zawartości (symulowane "wyciągnięcia wtyczki zasilającej" lub
    autentyczne zwisy z tytułu "freezów" OS'a). AFAIK zalecany (pod Win)
    jest NTFS - lepiej radzi sobie z silną fragmentacją zaszyfrowanych danych.

    > Tak wogole ile gdzies tra szyfrowanie HDD SATA II podzielonego na 2
    > partycje. Dysk 250GB, zajete ok 50GB.
    > Bo tak pogooglalem i znalazlem jednego posta mowiacego ze szyfrowanie
    > dysku 80Gb trawalo az 7h :(

    Przykładowo:
    Dysk Samsung SATA II 250 GB (pracujący w trybie SATA I i bez NCQ) -
    pełne szyfrowanie (tryb pre-boot) ~4.5 h na Athlon64 3000+.
    Stary notebookowy dysk Hitachi PATA 20 GB (ATA 100, b. wolny - około
    4000 RPM) - przeszło 2h na Pentium III M 1.1 GHz.

    > Tak sie pytam, bo moze sobie zrobie backup i zainstaluje CompuSec zeby
    > sie troche nim pobawic.

    Backup zawsze jest wskazany przy takich "zabawach", producent wręcz go
    zaleca.

    > Pozdrawiam
    > Rafal

    Pozdr.