eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPirackie oprogramowanie - tak sobie czytam watki na grupie... › Re: Pirackie oprogramowanie - tak sobie czytam watki na grupie...
  • Data: 2007-01-15 09:13:05
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie - tak sobie czytam watki na grupie...
    Od: "mg" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    januszek napisał(a):
    > Podaj jeden przyklad programu, ktory sie tak zachowuje i jednoczesnie
    > aby sprawdzic czy ten program jest zainstalowany na dysku potrzebna jest
    > ta konkretna plyta glowna.

    Generalnie istnieja takie programy, najczesciej bardzo specjalistyczne.
    Ich instalacja jednak zwykle jest prowadzona przez serwisantow, ktorzy
    spisuja numery seryjne zapisane w czipsetach urzadzen i wkompilowuja je
    w kod programu (lub moga prosic o uruchomienie innego programu i
    przeslanie otrzymanych z niego danych). Tak zainstalowany program
    uniemozliwia np. zmiane nawet jednego z komponentow komputera albo
    zmiana ta jest ograniczona do pewnej liczby komponentow. Oczywiscie
    mozna probowac lamac takie zabezpieczenie, zeby prznieniesc program na
    inny komputer a to rzeczywiscie moze byc pretekstem do zatrzymania
    calego sprzetu.

    Nie zmienia to faktu, ze profesjonalnie to policja powinna miec
    urzadzenie do robienia obrazu dysku, generowac sumy kontrolne plikow
    algorytmem uznanym za bezpieczny, spisywac protokol potwierdzany przez
    wlasciciela, zeby nie bylo watpliwosci co do prawdziwosci kopi.

    Swoja droga to jestem ciekaw jak sie ma sprawa danych skasowanych z
    dysku i odzyskanych laboratoryjnie. Czy tak przywrocone dane moga byc
    dowodem przeciw osobie oskarzonej.