    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <q9aj9o$np2$1@node1.news.atman.pl> <q9ak70$72k$1@news.mixmin.net>
    <q9akhf$np2$4@node1.news.atman.pl> <q9alsd$aah$1@news.mixmin.net>
    <5cb8faa3$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9bgno$jil$1@node1.news.atman.pl>
    <5cb9aeb4$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9ccrr$hm0$1@node2.news.atman.pl>
    <5cbeafc4$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9nd52$uk7$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <5cbf5b9c$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: Piesza . to nie jest pieszy.
    Date: Wed, 24 Apr 2019 10:44:32 +0200

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Wednesday, April 24, 2019 at 8:15:58 AM UTC+2,
    p...@g...com wrote:
> [...]
    orower-lubelski-sad-przed-laty-orzekal-w-tej-sprawie
    /ktjxggl

    >No coz, dowcipy typu "Jak zwracac sie do prawnika o IQ mniejszym od
    >90? ...
    >wysoki sadzie" nie wziely sie znikad

    Czy aby na pewno nie znikad ?
    Przeciez aby sedzia zostac, to trzeba studia skonczyc, potem egzamin
    na aplikacje zdac, i jakas szkole sedziowska ... tam jedni z lepszych
    powinni byc.

> [...]

    >pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem onapięciu nie wyższym
    >niż 48V oznamionowej mocy ciągłej nie >większej niż 250W, którego
    >moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo ispada do zera po
    >przekroczeniu prędkości 25km/h;"

    >Hulajnoga do 250W nie moze byc traktowana jako rower elektryczny, bo
    >idea roweru el (wg PoRD) jest WSPOMAGANIE, czyli trzeba pedalowac,
    >zeby jechac i im szybciej sie jedzie, tym >mniejsze wspomaganie. Wiec
    >zaden "rower" z manetka gazu nie jest rowerem elektrycznym (a troche
    >tego jezdzi). Hulajnoga sie nijak na to nie lapie, niezaleznie od

    Idea ponoc taka, ale ja tu akurat nic nie widze o wspomaganiu, tylko o
    tym, ze naped powinien byc uruchamiany pedalem.
    Jak to bedzie pedal gazu w hulajnodze, to czemu nie.

    No chyba, zeby tak zalozyc, ze hulajnoga z definicji nie jest rowerem,
    bo rower musi miec pedaly do krecenia.
    Ale akurat w ustawowej definicji nic takiego nie ma.

    Ale dodatkowo masz jeszcze ograniczenie do 250W, a w/w hulajnoga tego
    nie spelnia, wiec nie wiem czemu sie sadu czepiasz - na moj gust
    slusznie sad ja nazwal motorowerem.

    J.