  • Data: 2003-05-01 15:57:45
    Temat: Re: Pies, sąsiad i drzewo...
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lukas" <L...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Sprawa jest smieszna ROTLF!!! :)

    Re : W naszej doktrynie może nie śmieszna, ale ...
    Przymierz to do doktryny "mój dom - moją twierdzą". Przy takim założeniu
    wartość dobra prawnie chronionego (integralność posesji i dóbr na niej
    znajdujących się) oraz wartość owego drzewa przedstawiającego SUBIEKTYWNIE
    dużą wartość dla broniącego (wartość mierzoną nie ilością i wartością
    owoców, ale czynnikiem "przywiązania" właściciela do owego drzewa, które np
    40 lat temu własnoręcznie zasadził) , ów sąsiad znalazł by się naprawdę w
    sytuacji nie do pozazdroszczenia. Nie mówię o reakcji, której siła mogła by
    być proporcjonalna do wartości subiektywnej przedmiotu chronionego. W takim
    systemie wycięcie drzewa może kosztować utratę domu przez krewkiego sąsiada.
    AR