  • Data: 2011-04-20 12:42:42
    Temat: Re: Pierwsze?stwo przejazdu
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:iomji6$ce6$1@news.onet.pl...

    > Mógłbyś naprawić czytnik i nie psuć polskich znaków?

    sorry

    > rozstrzygać pierwszeństwo tej kolizyjności przepisami, a nie znakiem? Bo
    > przepis mówi, że światła są przed znakami i przepisami. A znaki są przed
    > przepisami? Dla mnie mało logiczne.

    Z tym sie

    > No właśnie nie mówią. USTĄP nie mówi ,,nie mozesz jechać'' tylko ,,masz
    > jechac tak, aby nie wymusić na tym innym reakcji''.

    Znaczy moze inaczej - Twoj mozg za posrednictwem wzroku widzi nastepujace
    obiekty:
    znak A-7, tabliczke T-6c i zielone swiatlo.

    Do Twego mozgu docieraja dwa komunikaty-polecenia:
    1. Mozesz wjechac na skrzyzowanie!
    2. Zanim wjedziesz, upewnij sie czy nie wymusisz pierwszenstwa przejazdu,
    ktorego przeciez nie posiadasz! (badz nawet jak w przypadku STOP "zatrzymaj
    sie!")
    Do tego dochodzi trzeci komunikat, wysylany przez ustawe:
    3. Zanim wjedziesz, upewnij sie, czy nikt nie nadjezdza z prawej strony, bo
    to on ma pierwszenstwo przed Toba!

    Zgodnie z *pierwszenstwem* sygnalow przed znakami *realizujesz* polecenie 1
    (gdy go nie zrealizujesz to mozesz narazic sie na zarzut utrudniania ruchu).
    Gdy juz polecenie 1 zrealizujesz, to polecenia 2 i 3. nie ma najmniejszego
    znaczenia, bo jest juz "po ptokach".
    Poprzednie brzmienie artykulu 5 PORD nakazywalo *przed wjazdem na
    skrzyzowanie* dokladne analizowanie tych komunikatow z uwzglednieniem, ktora
    warstwa przeslania ktora. A teraz jest tak, ze realizujesz dyspozycje
    wynikajaca z pierwszenstwa, po czym kolejne dyspozycja przestaja miec sens,
    bo czas i pojazd biegna naprzod.

    Pozdrawiam
    SDD