  • Data: 2020-03-18 11:43:27
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.03.2020 o 10:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > a sprawdzałeś w rozporządzeniu Ministrów Infrastruktury oraz Spraw
    > Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych?
    > § 47.[...] 4. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca
    > oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć
    > prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub
    > rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub
    > na nie wchodzących lub wjeżdżających.

    Tomku! Ale z tego nie wynika, że ma im ustąpić pierwszeństwo, tylko, że
    ma zwolnić. Jak droga jest wąska, to zagrożeniem dla oczekującego na
    przejazd rowerzysty może być jadący 90 km/h TIR. Co więcej. Jak przejazd
    rowerowy jest długi, to jadący szybko może walnąć rowerzystę, ktory źle
    ocenił odległość i nie zdążył.

    > Dlatego właśnie postuluję, że jeśli ktoś chce - bo uważa za zasadne,
    > by w danym miejscu nie było przejazdu, który jest tworem
    > specyficznym, winien stworzyć po prostu skrzyżowanie z drogą
    > rowerową. Wtedy nie ma wątpliwości co do interpretacji.

    Czy możesz wskazać współrzędne GPS tego miejsca, albo link do Google?
    Chciałbym to zobaczyć z punktu widzenia kierującego, bo dyskusja się
    poważna rozpętała.

    --
    Robert Tomasik