eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPełnomocnik z urzędu nie złożył pisma procesowego w terminie - co zrobić? › Re: Pełnomocnik z urzędu nie złożył pisma procesowego w terminie - co zrobić?
    From: "adam.eu" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pełnomocnik z urzędu nie złożył pisma procesowego w terminie - co
    zrobić?
    Date: Wed, 14 Jan 2009 15:14:09 +0100

    t...@t...com pisze:
    > Pełnomocnik z urzędu złożył zażalenie od sprzeciwu w postępowaniu
    > upadłościowym po terminie oraz wskazał błędny termin mocodawcy

    Co najmniej nie dowierzyłbym pełnomocnikowi. Co on by robił w tej branży
    prawniczej nie wiedząc o terminach?.

    > Czy sąd miał rację, a jeśli tak, w jaki sposób domagać się
    > odszkodowania i zadośćuczynienia od pełnomocnika z urzędu i jaki jest
    > na to termin? Czy czyni się to na drodze sądowej czy istnieje droga
    > niesądowa i jaka?

    Wystąpić do Rady Adwokackiej? Pozew o odpowiedzialność cywilną adwokata??
    Wątpię w to, abyś wygrał, zaznaczam, być może masz rację, a było
    powiedzmy tak ukartowane, abyś przegrał i nie miał możliwości odwołania
    się. Ale to może być jedyna Twoja droga.

    > Pełnomocnik z urzędu po zwróceniu mu uwagi na to, że uniemożliwił
    > merytoryczne rozpatrzenie zażalenia poprzez niezłożenie go w terminie
    > starał się zbagatelizować problem uznając, że nie było konieczności
    > wnoszenia zażalenia, bo sąd by je uznał za bezzasadne.

    Albo miał rację, ale on ma reprezentować Twoje interesy. Tak się zwykle
    tłumaczą pełnomocnicy jak coś zawalą, tak że tłumaczenie wcale mnie nie
    dziwi.

    > Czy ew. jest możliwość przywrócenia terminu lub w inny sposób
    > zaradzenie problemowi?

    Pisanie o przywrócenie terminu bodajże w ciągu 7 dni od otrzymanego
    zawiadomienia, sąd zapewne odrzuci, środkiem zaskarżenia będzie
    zażalenie. Napisać zażalenie, sąd wyższej instancji też zapewne odrzuci.
    I wtedy po wyczerpaniu środków prawnych pozostaje Strasburg. I
    równolegle RPO ewentualnie.
    Nie jestem prawnikiem i wcale nie jestem pewny, czy to co piszę jest dla
    Ciebie akurat najkorzystniejsze, ale może jedyne??

> [...]
    > okolicznościach odpowiada za działania swego pełnomocnika jest
    > niezgodne z prawami człowieka i Konstytucją RP (byłbym wdzięczny za
    > wskazanie konkretnych artykułów z uzasadnieniem), bowiem mocodawca,
    > który nie ma osobiście dostępu do akt sprawy, nie powinien ponosić
    > szkody na skutek wprowadzenia go w błąd przez pełnomocnika z urzędu co
    > do terminu na wniesienie zażalenia. Nie ma w tym żadnej winy
    > mocodawcy, więc byłoby niesprawiedliwe nie przywrócenie terminu, gdyż
    > mocodawca nie miał możliwości prawidłowego działania na skutek
    > wprowadzenia go w błąd przez pełnomocnika z urzędu.

    Logicznie rzecz biorąc, to niby masz racje, ale prawnie i realnie?

    Moja rada. Pisz o przywrócenie terminu, zyskasz czas na zastanowienie
    się. Aby pisać do Strasburga musisz wykorzystać wszystkie środki prawne.
    Poza tym zobaczysz, jakich argumentów prawnych użyją.

    Moja ocena. Masz małe szanse. Nawet gdybyś miał rację. To wygląda na
    ukartowane działanie. Hmm może przesadzam w Twojej sprawie, ale już
    widziałem nie takie rzeczy.

    Jestem ciekawy opinii prawników grupowych.

    pozdr. adam