    From: goldi <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pelnomocnictwo do odbioru przesylek
    Date: Sat, 26 Feb 2011 00:04:14 -0800 (PST)

    On 25 Lut, 21:53, M <"wytnij-to "@gazeta.pl> wrote:
> [...]
    _S_A_nr_88.pdf

    > A czy takie cos musi byc potwierdzone notarialnie czy wystarczy napisac
    > odrecznie?
    > Czy ktos moglby podac jakis wzor?

    Nie ma konieczności (chociaż oczywiście jest taka możliwość)
    notarialnego poświadczania podpisu. Z tekstu powinno wynikać, kogo
    upoważniasz do odbioru korespondencji i w jakiej sprawie, sugeruję też
    wskazanie miejsca i daty udzielenia pełnomocnictwa oraz wpisanie
    nagłówka "Pełnomocnictwo dla doręczeń" (żeby już na pierwszy rzut oka
    można było rozpoznać charakter dokumentu). Wystarczy, że na zwykłej
    kartce napiszesz np. "Upoważniam mojego ojca XYZ (zamieszkałego
    w ...., przy ul. ......, kod pocztowy:......) do odbioru
    korespondencji w sprawie o stwierdzenie nabycia spadku po mojej matce
    ABC, toczącej się z jego wniosku. Londyn, 25.02.2011". Oczywiście
    konieczny jest podpis :)

    Tak nawiasem mówiąc, czy istnieją jakieś przyczyny dla których nie
    chciałbyś udzielić ojcu pełnego pełnomocnictwa, tzn. do podejmowania w
    Twoim imieniu wszystkich czynności w sprawie? Oczywiście traciłbyś w
    ten sposób kontrolę nad tokiem postępowania, ale zakładam że możesz
    mieć do ojca zaufanie.