  • Date: Wed, 29 Sep 2010 08:34:42 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Paranoja

    W dniu 28.09.2010 21:26, Marian Janaś pisze:
> [...]

    Podobnie jak miasta na obszarach aktywnych sejsmicznie.

    I co, poparłbyś projekt zamrożenia jądra Ziemi, jakby był technicznie
    możliwy? ;->

    Są inne pomysły, bardziej złożone - i być może w przyszłości się
    sprawdzą - ale generalnie sprowadzają się do umiejętnego wykorzystywania
    naturalnych mechanizmów, a nie do siłowego zablokowania naturalnego procesu.

    A póki co na obszarach sejsmicznych musisz (przepisy!) stawiać
    specjalnie przystosowane budynki. Albo się wynieść.

    Emmmmmmmmm...... Wisła na granicy z Niemcami ze starorzeczami o nazwie
    "Odrzysko"? Coś dziwnego wąchałeś? ;->

    Zmiany koryta to się zdarzają albo po latach zamulania starego koryta,
    albo po powodzi tak ogromnej, że żaden wał tego nie przetrwa.

    ustabilizowanym
    Rzeki nie da się ujarzmić. Można ją krępować kajdanami bezmyślnej
    regulacji - ale jeśli je zerwie, a prędzej czy później na pewno to
    zrobi, narobi jeszcze większych szkód.

    Wszelkie prace związane ze stabilizacją/zabezpieczeniem rzeki należy
    przeprowadzać nie wbrew rzece ale z wykorzystaniem jej natury. Np.
    pogłębianie koryta jak się zamuli.

    Zresztą - przeczytaj, co napisał SQLwiel.

    Około 50km. Chyba starczy na kilkaset lat ;->

    > jak zobacz

    Prędzej politycy staną się w 100% kompetentni i zaczną dbać wyłącznie o
    dobro społeczeństwa, a nie o swoje koryto i stołki.

    Uhm. Fajnie. A teraz powiedz mi, ile czasu jej ta wędrówka zajęła ;->

    Ja ci mogę pokazać miejsca, które "jakiś czas temu" były dnem morza ;->