    From: "Adamski" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Paragrafy na fakturze
    Date: Thu, 22 Dec 2005 11:59:03 +0100

    > Za date sprzedazy uwaza sie datę wplywu naleznosci na konto firmy
    > SPRZEDAWCY
    > Zastrzega sie ze wlasnosc towaru wyszczegolnionego na niniejszej
    > fakturze przejdzie na kupujacego dopiero po zaplaceniu
    > Ziszczenie sie niniejszego warunku powoduje z mocy prawa przejscie
    > wlasnosci na rzecz kupujacego.
    > (Art. 589, 590 par. 1, 591, 548 par 1 i 2 kodeksu cywilnego)

    Zawsze mi sie wydawalo, ze sprzedaz nastepuje w momencie wydania towaru. A
    kwestia sciagalnosci wlasnych naleznosci jest sprawa prywarna. Wg mnie
    wydanie towaru jest momentem sprzedazy, a nie zaplata za towar.

    > I czy tez zapis będzie wiążący - czy w ten sposób moge się zabezpieczyć
    > przed kupujacym, ktory bierze towar i ... nie placi (w terminie). Czy
    > tez musi byc podpisana stosowna umowa miedzy kupujacym a sprzedajacym.

    Jesli juz to raczej odzielna umowa, ale zwazajac na opis wyzej wg mnie nie
    bedzie skuteczna podatkowo.

    P.S. Bede sledzil ten watek, ciekawie sie zapowiada.

    Adam